بازگشت ویروس‌های قدیمی خطرناک / مراقب کودکان باشید


بازگشت ویروس‌های قدیمی خطرناک / مراقب کودکان باشید

به گزارش رکنا،سرما خوردگی و کرونا با علائم شبیه به هم و عوارضی متفاوت در زمستان کودکان را نشانه رفته است. پزشکان معتقدند برخی از این علائم به دلیل انتشار ویروس ها و برخی به دلیل حساسیت به...

به گزارش رکنا،سرما خوردگی و کرونا با علائم شبیه به هم و عوارضی متفاوت در زمستان کودکان را نشانه رفته است. پزشکان معتقدند برخی از این علائم به دلیل انتشار ویروس ها و برخی به دلیل حساسیت به ذرات معلق در هوا و آلودگی های شایع زمستان است.

به گزارش رکنا ،سرمای خشک زمستانی و فعال شدن ویروس ها در این روزها،دانش آموزان و خانوادههای زیادی را درگیر کرده است.اما در این میان آلودگی هوا در برخی کلانشهرها باعث شده تا سرفه های خشک پی در پی مشکلات تنفسی را برای آنان به وجود بیاورد.در مدارس و مهدهای کودک رعایت انتقال بیماری های ویروسی به کندی صورت می گیرد و کنترل آن بسیار سخت است و به ناچار بسیاری از دانش آموزان و کودکان را مبتلا می‌کند.

یک پزشک بیماری های عفونی با اشاره به شایع بودن کرونا در سالهای گذشته گفت: در پی کاهش رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم سرو کله ویروس‌های قبلی دوباره پیدا شود؛ به طوری که آنفلوآنزا امسال خیلی شایع بوده است.

طباطبایی با ابراز نگرانی از شیوع بیماری در تهران و شیراز ادامه داد: ویروس RSV، آدنوویروس و رینوویروس‌ها اکنون شایع شدند که عملا همه این ویروس‌ها را در بیماران تنفسی چک نمی‌کنیم، اما باید دقت داشته باشیم که کرونا، آنفلوآنزا و RSV امسال شیوع قابل توجهی داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به علائم این ویروس‌ها،افزود:‌مشکلات تنفسی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب، سردرد، بیقراری و حتی مشکلات گوارشی از جمله نشانه‌های این ویروس‌هاست و نمی‌توان تمایزی بین این ویروس‌ها قائل شد.

طباطبایی دارا بودن نقص ایمنی را در عمده بیماران نقطه مشترک مبتلایان اعلام کردو بیان کرد:‌امکان تشخیص ویروس به روش پی سی آر وجود دارد؛ ضمن اینکه از لحاظ درمانی نیز برای آنفلوآنزا و ویروس RSV داروی اختصاصی وجود دارد اما به طور معمول استفاده نمی‌شود؛ مگر در کودکانی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند؛ به طوری که اگر شدید باشد بیمار بستری شده و اکسیژن و سرم دریافت می‌کند.

وی معتقد است:‌بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس‌ها رعایت بهداشت فردی از جمله شستن مرتب دستهاست؛ ضمن اینکه این ویروس‌ها از بزرگسالان به کودکان زیاد انتقال داده می‌شوند.


بازگشت ویروس‌های قدیمی خطرناک / مراقب کودکان باشید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی