بوتاکس خط خنده راه حلی برای رفع خطوط کنار لب


بوتاکس خط خنده راه حلی برای رفع خطوط کنار لب

آنچه در این مقاله می‌خوانید بوتاکس خط خنده به کاهش چین‌وچرک گوشه لب شما کمک می‌کند. این ماده به دلیل داشتن سم بوتولینوم که شل کننده عضلانی است، پوست ناحیه تحت درمان را صاف و یکدست می‎‌کند.

بوتاکس خط خنده چطور می‌تواند به طور موثری خطوط خنده را از بین ببرد؟ آیا این روش موثر و بدون عوارض جانبی است؟ هزینه آن زیاد است؟ حتما شما هم با این سوالات درگیر هستید و به دنبال پاسخی برای آن‌ها می‌گردید. ما در این مقاله به تمامی این سوالات و بسیاری از چالش‌‌های دیگری که در رابطه با نحوه بوتاکس خط خنده ذهن شما را درگیر می‌کند پاسخ داده‌ایم تا زیبایی مورد نظرتان را در کوتاه‌ترین زمان بدست آورید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

قبل از بوتاکس خط خنده حتما با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

بوتاکس خط خنده چیست؟

بوتاکس چیست؟ پرکننده‌ها و بوتاکس می‌توانند با شل کردن ماهیچه‌های زیرین صورت یا جایگزینی حجم از دست رفته در آن نواحی، به از بین بردن خطوط لبخند اطراف دهان کمک کنند. این درمان‌ها می‌توانند با کاهش چین‌وچروک و خطوط ریز و در عین حال حفظ حالت طبیعی صورت ظاهری جوان‌تر ایجاد کنند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت
بوتاکس خط خنده راه حلی برای رفع خطوط کنار لبمشاهده همه

کاربرد بوتاکس برای خط خنده

یکی از رایج‌ترین کاربردهای بوتاکس برای خط خنده این است که بوتاکس با شل کردن لب بالایی به لثه‌ها اجازه کمتری برای حرکت و ایجاد خط در زمان لبخند زدن‌ می‌دهد. برای رفع چین و چروک صورت در ناحیه خط لبخند این روش کاربرد زیادی دارد. کاربردهای این روش زیبایی را در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

۱. از بین بردن خط خنده با بوتاکس

سم بوتولینوم یا بوتاکس می‌تواند به کاهش خطوط ریز و چین‌وچروک روی صورت از جمله خطوط لبخند کمک کند. معمولاً برای تداوم این روش زیبایی نیاز به تکرار وجود دارد.

خطوط لبخند محل مناسبی برای تزریق بوتاکس است، زیرا با افزایش سن این خطوط عمیق‌تر و آشکارتر می‌شوند. این خطوط لبخند یا چین‌های نزدیک بینی طبیعی هستند و یک مسئله جدی یا دردسرساز نیستند. با این حال، بسیاری از افراد پس از انجام بوتاکس و مشاهده نتایج آن اعتماد به نفس بیشتری در رابطه با ظاهر خود پیدا می‌کنند.

متن انگلیسی:
As you age, the lines deepen, especially in people who smoke or don’t protect their skin from sun damage. If smile lines or laugh lines are bothering you, talk to a dermatologist or cosmetic surgeon about treatment options
ترجمه متن:
با افزایش سن خطوط عمیق‌تر می‌شوند، به خصوص در افرادی که سیگار می‌کشند یا از پوست خود در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت نمی‌کنند. اگر خطوط لبخند آزارتان می‌دهد، با یک متخصص پوست یا جراح زیبایی در مورد گزینه‌های درمانی صحبت کنید.

my.clevelandclinic

۲. بوتاکس خنده لثه ای

گاهی ممکن است برای داشتن لبخند زیبا نیاز به بوتاکس خنده لثه ای باشد. یک تزریق کوچک بوتاکس در دو طرف سوراخ و خطوط بینی به دهان به تضعیف پاسخ عضلات این ناحیه از صورت کمک می‌کند. این روش کم تهاجمی در ۵-۷ روز اثرات خود را نشان می‌دهند. یکی از این تاثیرات کمتر شدن دید لثه‌ها است.

تصویر قبل و بعد از تزریق بوتاکس خط خنده

در این تصویر نتیجه تزریق بوتاکس خط خنده را با قبل از زمان تزریق مشاهده می‌کنید:

بوتاکس خط خنده راه حلی برای رفع خطوط کنار لبتصویر قبل و بعد از تزریق بوتاکس خط خنده را مشاهده می‌کنید.

بوتاکس خط خنده برای چه افرادی مناسب است؟

بوتاکس خط خنده برای افرادی که به دنبال راهی برای کاهش چروک‌ها و خطوط خنده ناشی از انقباض عضلات صورت خود هستند و همچنین افرادی که به دنبال روش‌های غیر جراحی برای بهبود ظاهر خود هستند مناسب است.

چه افرادی نباید بوتاکس خط خنده انجام دهند؟

در برخی شرایط خاص، تزریق سم بوتولینوم به افراد توصیه نمی‌شود. از جمله اگر:

  • عفونت پوستی دارید.
  • اگر به یک بیماری عصبی عضلانی مانند میاستنی گراویس مبتلا هستید.

آیا تزریق بوتاکس برای تو روش مناسبیه؟

برای از بین بردن خط خنده مشاوره بگیر.

بوتاکس خط خنده راه حلی برای رفع خطوط کنار لب

فواید بوتاکس خط خنده

خطوط خنده در نزدیکی دهان توسط عضلات orbicularis oris ایجاد می‌شوند. تزریق بوتاکس در نواحی اطراف چشم و دهان باعث می‌شوند تا این عضلات صاف شده و از چروک شدن پوست جلوگیری شود. این روش نیازی به بیهوشی ندارد و زخمی ایجاد نمی‌کند. در کوتاه‌ترین زمان بوتاکس تزریق شده و پس از چند روز می‌توان نتایج را مشاهده کرد.

متن انگلیسی:
Botox temporarily stops the muscles from moving, which relaxes them and smooths fine lines around the mouth. It also helps to stop the appearance of new wrinkles that would have been caused by continued muscle movement
ترجمه متن:
بوتاکس به طور موقت حرکت ماهیچه‌ها را متوقف کرده، آن‌ها را شل و خطوط ریز اطراف دهان را صاف می‌کند. همچنین به جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک‌های جدید که در اثر ادامه حرکت عضلانی ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند.

uptownmedicalaesthetics

روش تزریق بوتاکس خط خنده

در روز عمل، پزشک شما ۳ تا ۶ واحد بوتاکس را در هر گوشه لب پایینی شما تزریق می‌کند. عضله مورد نظر Depressor Anguli Oris نام دارد و مسئول کشیدن گوشه‌های دهان به سمت پایین است. بوتاکس به طور موقت عضله را فلج کرده و گوشه‌های دهان را بلند می‌کند.

نقطه تزریق بوتاکس خط خنده

یک عضله دایره ای اطراف چشم به نام orbicularis oculi که چشم ها را قادر می سازد محکم ببندند، می تواند در صورت فعالیت بیش از حد عضله، باعث ایجاد خطوط خنده شود. پزشک بوتاکس را در این عضله به صورت دقیق و کنترل شده تزریق می‌کند. ممکن است بیمار به چند تزریق کوچک در هر طرف صورت نیاز داشته باشد.

میزان ماندگاری اثرات بوتاکس خط خنده

بوتاکس یک روش درمانی غیر جراحی و کم تهاجمی است که از تزریق یک سم برای کاهش حرکات عضلانی استفاده می‌کند. نتایج تقریباً بلافاصله قابل مشاهده بوده و ۳ تا ۵ روز پس از درمان نتایج قابل توجه خواهند بود. پس از ۲ هفته هم نتایج به طور کامل قابل مشاهده هستند. نتایج این روش درمانی موقتی معمولاً حدود ۳ تا ۶ ماه باقی می‌ماند.

آمادگی قبل از انجام بوتاکس خط خنده

قبل از تزریق بوتاکس برای خطوط لبخند آمادگی‌های زیر را در اولویت قرار دهید:

  • با پزشک ملاقات کنید تا درباره این روش و اینکه دقیقاً چه کاری انجام خواهد داد و چه تغییراتی در چهره ایجاد می‌شود صحبت کنید.
  • سابقه پزشکی، سابقه مصرف دارو و باردار بودن یا نبودن خود را به پزشک گزارش دهید.
  • درباره اجتناب از مصرف موادی چون داروهای رقیق کننده خون، الکل، کافئین، سیگار و حتی برخی مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان که ممکن است لخته شدن خون را دشوارتر کنند از پزشک سوال بپرسید.
  • تا حد امکان در روز عمل روی پوست خود هیچ گونه آرایشی نداشته باشید.
بوتاکس خط خنده راه حلی برای رفع خطوط کنار لب

می‌خوای خط لبخندت رو با بوتاکس از بین ببری؟ قبلش با متخصص مشورت کن.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس خط خنده

مراقبت خاصی برای زمان پس از تزریق بوتاکس خط خنده اعلام نشده است. با این حال رعایت مراقبت بعد از بوتاکس پس از انجام این روش لازم است:

  • بعد از انجام این عمل می‌توانید بیشتر فعالیت‌های عادی را از سر بگیرید، سرکار بروید و پشت فرمان اتومبیل خود بنشینید.
  • حداقل تا ۴ ساعت پس از عمل روی صورت خود دراز نکشید و آن ناحیه را لمس نکنید. نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس بسیار مهم است.
  • ۲۴ ساعت پس از بوتاکس خط خنده از ورزش یا انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی خودداری کنید.
  • پس از بوتاکس ممکن است احساس گزگز خفیفی داشته باشید که در عرض چند روز فروکش می‌کند؛ نگران نباشید.
  • تا چند روز بعد از بوتاکس از مصرف لوازم آرایشی خودداری کنید.

عوارض بوتاکس خط خنده

به طور کلی بوتاکس خط خنده یک روش بی‌خطر با حداقل عوارض جانبی ممکن است. در رابطه با بوتاکس خطر کمی درباره سم بوتولینوم وجود دارد که در موارد نادری که مایع تزریقی پخش می‌شود، رخ می‌دهد. برای مثال اگر پس از تزریق مشکل تنفسی یا مشکل در صحبت کردن دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض بوتاکس جزئی بوده و معمولاً خود به خود برطرف می‌شوند و شامل موارد زیر هستند:

  • قرمزی پوست
  • تورم
  • کبودی
  • درد در ناحیه دهان
  • بی حسی
  • سردرد
  • افزایش آب دهان
  • تفاوت گفتاری جزئی

هزینه بوتاکس خط خنده در دکترتو کلینیک

قیمت بوتاکس خط خنده به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه پزشک، نوع مواد و محل کلینیک در قیمت موثر هستند. در قسمت خدمات پوست، مو و زیبایی دکترتو کلینیک می‌توانید تمامی قیمت‌های رقابتی بوتاکس خط خنده مراکز مختلف را مشاهده کنید.

امکان مقایسه مراکز ارائه دهنده خدمات بوتاکس خط خنده هم وجود دارد. قیمت‌ها با توجه به مواد مصرفی و برخی شرایط دیگر متفاوت بوده و حتی در برخی موارد خدمات با تخفیفات شگفت انگیزی ارائه می‌شوند. برای اطلاع از هزینه بوتاکس صورت در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر خود نوبت دریافت کنید.

بوتاکس خط خنده راه حلی برای رفع خطوط کنار لبمراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس خط خنده به افزایش اثربخشی این روش درمانی کمک می‌کند.

برای خط خنده بوتاکس بهتره یا ژل؟

مقایسه تاثیر ژل و بوتاکس بر خط خنده را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بوتاکس برای خط خندهژل برای خط خنده
تزریق سم بوتولینومتزریق یک ماده ژلاتینی
کاهش چین و چروکرفع چین و چروک
ماندگاری کمترماندگاری بیشتر
هزینه کمترهزینه بیشتر
مقایسه تزریق بوتاکس و ژل برای خط خنده

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

خنده خنده که با نام خط لبخند هم شناخته‌ می‌شود، چهره را شکسته و مسن‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. به همین دلیل بعضی از افراد به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستند. یکی از این راه‌های موثر تزریق بوتاکس خط خنده است.

اگر تصمیم به انجام این روش زیبایی دارید به وبسایت دکترتو مراجعه کنید. دکترتو کلینیک به شما امکان مقایسه قیمت مراکز مختلف و دریافت نوبت در زمانی کوتاه را می‌دهد.

قبل از انجام بوتاکس خط خنده حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه