اگر تراشه مغزی هک شود، چه می‌شود؟


اگر تراشه مغزی هک شود، چه می‌شود؟

ایتنا - یک کارشناس امنیت سایبری پس از صحبت در مورد احتمال نفوذ هکرها به تراشه مغزی که Neuralink برای مالک آن، تاجر Elon Musk راه اندازی کرده بود، شگفتی بزرگی را افشا کرد.


راجر گرایمز متخصص در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی The Sun نسبت به عواقب هک تراشه هشدار داد و گفت: "اگرچه این تراشه نوید تغییرات مثبت در زندگی افراد را می دهد، اما ممکن است کشنده باشد."

وی افزود: «تاریخ نشان داده است که بیشتر تراشه‌های پزشکی قابل کاشت در برابر هک آسیب‌پذیر هستند و توضیح می‌دهد که مجرمان سایبری، به قول او، می‌توانند به آن تراشه‌های مغزی نفوذ کنند و جان یا مرگ کاربر را به خطر بیندازند.»

گرایمز خاطرنشان کرد که هویت اولین دریافت کننده تراشه هوش مصنوعی Neuralink هنوز مشخص نیست و کارشناسان از ایده کارکرد تراشه مغزی در سطح فنی در حال حاضر آگاه نیستند.

اگر تراشه مغزی هک شود، چه می‌شود؟

وی ادامه داد که چگونه می توان تراشه های مغزی هوش مصنوعی را هک کرد و مدت زمانی که یک مجرم سایبری برای دسترسی به آنها نیاز دارد، گفت: «حداقل در حال حاضر، این تراشه ها به اینترنت متصل نیستند، اما بعداً آنها را به سراسر جهان متصل می کنند. وب تا حد زیادی خطر هک شدن را افزایش می دهد.

گریمز تاکید کرد که مجرمان سایبری باید سیستم عامل رایانه مورد استفاده توسط تراشه مغزی Neuralink را بشناسند و احتمالاً این یک برنامه شناخته شده یا رایج نخواهد بود که آن را کمتر در برابر هکرها آسیب پذیر می کند.

شایان ذکر است که مدیر عامل Neuralink، تاجر معروف ایلان ماسک، فاش کرد که تراشه مغزی به بیماران کمک می کند تا از آسیب های مغزی بهبود یابند و همچنین پیش بینی کرد که هوشیاری انسان را می توان روی تراشه ها دانلود کرد و در بدن یک فرد مرده قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان