مقاصد مناسب برای سفر‌های نوروزی و بهاری


نوروز به دلیل تعطیلات رسمی، بوی بهار، طبیعت زیبا و رهایی از مشغله‌های زندگی به بهترین زمان برای مسافرت تبدیل شده است. قبل از فرا رسیدن این ایام، اغلب افراد به دنبال یافتن مقاصد مناسب برای سفر‌های نوروزی و بهاری خود هستند. در فصل بهار تمامی شهر‌های...

نوروز به دلیل تعطیلات رسمی، بوی بهار، طبیعت زیبا و رهایی از مشغله‌های زندگی به بهترین زمان برای مسافرت تبدیل شده است. قبل از فرا رسیدن این ایام، اغلب افراد به دنبال یافتن مقاصد مناسب برای سفر‌های نوروزی و بهاری خود هستند. در فصل بهار تمامی شهر‌های ایران طبیعت زیبا و سرسبزی دارند. از طرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌ها و شهر‌های مختلف احتمالا انتخاب را برایتان سخت می‌کند. پس در این مطلب همراه ما باشید تا مقاصد مناسب برای سفرهای نوروزی و بهاری را معرفی کنیم.
مقاصد مناسب برای سفر‌های نوروزی و بهاری

بهترین مقاصد برای سفر‌های بهاری و نوروزی

در ایام نوروز برخی از شهر‌ها به مقاصد بهتری برای سفر تبدیل می‌شوند و اولویت بیش‌تری نسبت به سایر استان‌ها و شهر‌ها دارند. تهران، مشهد، کیش، رشت، اصفهان و شیراز از جمله این شهر‌ها به حساب می‌آیند که در ادامه بیش‌تر درباره آن‌ها اطلاعات آورده شده است.
تهران: برخلاف باور بسیاری از افراد، تهران در ایام نوروز و بهار به بهترین شهر برای گشت‌وگذار تبدیل می‌شود؛ زیرا پایتخت در این بازه زمانی، روز‌هایی آرام و بدون ترافیک را می‌گذراند و با داشتن آب‌وهوای بهاری بهترین مقصد برای گردش به حساب می‌آید. از طرفی این ایام بهترین زمان برای رزرو هتل ارزان در تهران است. در این شهر می‌توانید بناهای تاریخی را به عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ ایران ببینید یا حتی از گشت‌وگذار در طبیعت شهر‌ها و منطقه‌های اطراف لذت ببرید.
مشهد: مشهد در ایام نوروز، حال و هوای خاصی دارد و بسیاری از خانواده‌ها دوست دارند که در زمان تحویل سال نو در حرم مطهر امام رضا (ع) باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید به دنبال رزرو هتل نزدیک حرم مشهد ارزان باشید تا رفت و آمد برایتان سخت نشود. البته این شهر به غیر از حرم، جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیار متنوعی دارد که در ایام نوروز از مسافران زیادی میزبانی می‌کنند.
کیش: کیش همیشه در لیست بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران، به‌ویژه برای سفر‌های نوروزی و فصل بهار قرار دارد. جزیره زیبای مرجانی معروف به مروارید خلیج فارس، یکی از بهترین مراکز تفریحی کشور است که تجربه تفریحات لوکس را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. کشتی یونانی، شهر زیرزمینی، قلعه جنی، باغ پرندگان و… از جمله بهترین جا‌های دیدنی کیش در فصل بهار هستند.

مقاصد مناسب برای سفر‌های نوروزی و بهاری

رشت: یکی دیگر از مقاصد مناسب برای سفر‌های نوروزی و بهاری، شهر رشت است که بازار آن میان عموم مردم شهرت دارد. در این بازار انواع زیتون‌های خوشرنگ، رب انار ترش و ماهی‌های تازه و دودی را پیدا می‌کنید. مسجد صفی بنای تاریخی، باغ محتشم یادگار دوره قاجار، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، املش، پارک جنگلی سراوان و موزه مردم‌شناسی تنها برخی از جاذبه‌های دیدنی رشت به حساب می‌آیند.
شیراز: یکی از شهر‌هایی که همیشه در صدر لیست مقاصد مناسب برای سفر‌های نوروزی و بهاری قرار دارد، شیراز است. این شهر در بهار بسیاری دیدنی‌تر و زیباتر می‌شود و عطر بهارنارنج در هوایش می‌پیچد. شکوفه‌های رنگارنگ، تمام شهر را زینت بخشیده است. جاذبه‌های گردشگری شیراز فراوان بوده و باغ ارم، تخت جمشید، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی، مقبره کوروش و نارنجستان قوام تنها برخی از آن‌ها هستند.
اصفهان: اصفهان از بهترین مقاصد برای سفر‌های نوروزی و بهاری محسوب می‌شود که بهترین توصیف برای آن، همان اصطلاح “نصف جهان” است. قدم زدن در میدان نقش جهان و بازار سنتی، دیدن نقاشی‌های کلیسا وانک، شنیدن انعکاس صدا زیر گنبد مسجد امام، تنها برخی از دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند. اصفهان یکی از زیباترین شهر‌های ایران است که جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آن در ایام بهار هر فردی را به وجد می‌آورد.

مقاصد مناسب برای سفر‌های نوروزی و بهاری

چگونگی برنامه ‌ریزی برای کاهش هزینه سفر‌های بهاری

پول و زمان دو عامل بزرگ در برنامه‌ریزی برای مسافرت به حساب می‌آیند که شامل سفر‌های بهاری هم می‌شود. سفر ارزان به برنامه‌ریزی دقیق برای کنترل هزینه‌ها نیاز دارد. از طرفی بودجه سفر در کنار زمان، یکی از موارد تعیین‌کننده برای برنامه‌ریزی سفر به حساب می‌آید. برای کاهش هزینه سفر‌های بهاری باید برای یک سری موارد که در ادامه به آنها اشاره شده است، به درستی برنامه‌ریزی کنید.
رزرو هتل ارزان: یکی از راهکار‌های بسیار موثر برای کاهش هزینه سفر‌های بهاری، رزرو هتل ارزان است. از آن جایی که هزینه رزرو هتل بخش اعظمی از بودجه سفر را به خود اختصاص می‌دهد، از این طریق می‌توانید هزینه کم‌تری برای سفر بپردازید.
سفر با اتوبوس یا قطار: برای مسافرت و رسیدن به مقصد، راه‌های متفاوتی از جمله سفر با خودروی شخصی یا هواپیما وجود دارد. اما بهترین راه برای کاهش هزینه سفر‌های بهاری، استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس یا قطار است. اتوبوس هزینه خیلی کمی داشته و قطار نسبت به سایر وسایل نقلیه امنیت و آسایش بیشتری دارد.
انتخاب مقصد نزدیک‌تر: با انتخاب مقصد نزدیک‌تر می‌توانید هزینه سفر خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. در چنین مواقعی هم رفت‌وآمد برای شما راحت‌تر می‌شود و هم هزینه کم‌تری می‌پردازید. از طرفی به همراه داشتن بسیاری از وسایل مورد نیاز و عدم خرید در مقصد باعث کاهش هزینه سفرتان می‌شود.
بازه زمانی کم‌تر برای سفر: با کاهش بازه زمانی سفر، طبیعی است که هزینه کلی مسافرتتان کم‌تر شود. بدین صورت در قدم اول هزینه کم‌تری بابت اقامت می‌پردازید. از طرفی اگر تمام جاذبه‌های مدنظرتان را دیده‌اید و موارد ذکر شده در لیستتان را تیک زده‌اید، لزومی ندارد سفر خود را همراه با افزایش هزینه، طولانی‌تر کنید.
موقعیت مکانی هتل و دسترسی به جا‌های دیدنی: برای رزرو هتل، موقعیت مکانی آن و دسترسی به جا‌های دیدنی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که از جا‌های دیدنی مورد نظرتان اطلاع دارید، هتل در همان نزدیکی رزرو کنید؛ زیرا با انجام این کار بدون نیاز به هزینه تاکسی، می‌توانید پیاده بروید. به عنوان مثال اگر در مشهد نزدیکی به حرم برایتان مهم است، هتلی در همان اطراف رزرو کنید.
پیشنهاد‌های متفاوتی برای سفر‌های نوروزی و بهاری وجود دارد که انتخاب هر کدام از آن‌ها به بودجه، زمان و علاقه شما وابسته است. می‌توانید با رزرو هتل و خرید بلیط در سایت‌های معتبر از تخفیف‌های احتمالی نیز مطلع شده و همچنین راحت‌تر هتل‌ها و بلیط‌های ارزان را بیابید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟