آموزش: چند نکته ساده برای استفاده بهینه از WI-FI در گوشی‌های اندرویدی


آموزش: چند نکته ساده برای استفاده بهینه از WI-FI در گوشی‌های اندرویدی

ایتنا - برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی ترفندهایی وجود دارد که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با سرعتی بیشتر مصرفی بهینه داشته باشند و از وب‌گردی خود لذت بیشتری ببرند.


در شرایطی که استفاده از اینترنت و Wi-Fi تبدیل به یک اپیدمی و نیاز روزمره در جهان شده، رعایت و بکارگیری چند نکته ساده می‌تواند مصرفی بهینه و لذت‌بخش‌تر با سرعتی بالاتر را برای کاربران دستگاه‌های تحت سیستم عامل اندروید فراهم کند‌‌.

اغلب کسانی که از اینترنت و سرویس اینترنت بی‌سیم وای-فای استفاده می‌کنند می‌دانند که برای اتصال در وهله اول باید گزینه Wi-Fi روی دستگاه خود را روشن کنند، سپس با انتخاب فرستنده مورد نظر و وارد کردن رمز عبور به اینترنت متصل شوند.

اما برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی ترفندهایی وجود دارد که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با سرعتی بیشتر مصرفی بهینه داشته باشند و از وب‌گردی خود لذت بیشتری ببرند.

یکی از مزایای گوشی‌های اندرویدی نسب به iOS، امکان مشاهده تمام شبکه‌های ذخیره‌شده‌ای است که پیش از این به آن‌ها متصل شده‌اید. کافی است به قسمت Settings > Wi-Fi رفته و بر روی آیکن سه نقطه کلیک کرده و گزینه Saved Networks را انتخاب کنید.

تمام شبکه‌های ذخیره‌شده را حذف کنید. شبکه‌هایی که در حال حاضر امکان دسترسی و اتصال به آن‌ها وجود ندارد را حذف کنید تا سرعت بهتری در اتصال به شبکه جید نصیبتان شود. این بدان معنا نیست که دیگر امکان اتصال به آن‌ها را ندارید و برای اتصال مجدد در زمانی دیگر، تنها کافیست که رمز آن را دوباره وارد کنید.

آموزش: چند نکته ساده برای استفاده بهینه از WI-FI در گوشی‌های اندرویدی


اعلان‌های وجود شبکه‌های جدید را غیرفعال کنید. این اعلان‌ها برخی اوقات شبکه‌های بهتر را به شما پیشنهاد می‌دهند و مفید هستند اما زمانی که شما به شبکه مد نظر خود وصل شدید دیگر نیازی به آن نخواهید داشت. برای غیرفعال کردن این اعلان‌ها کافی است به بخش Settings > Wi-Fi رفته و بر روی آیکن سه نقطه کلیک کرده و گزینه Advanced را انتخاب کنید. از این قسمت می‌توانید اعلان‌های شبکه را غیرفعال نمایید.

زمانی که از WI-FI استفاده نمی‌کنید و صفحه گوشی خاموش است، گزینه آن را فعال نگه دارید. این کار به کاهش مصرف باتری کمک می‌کند. با فعال کردن گزینه Keep Wi-Fi on during sleep می‌توانید Wi-Fi را در طول روز روشن نگه داشته و از اعلان‌هایی نظیر ایمیل یا پیام‌های ارسالی از شبکه‌های اجتماعی آگاه باشید.

اگر گوشی شما از فرکانس 5GHz پشتیبانی می‌کند آن را فعال کنید. اغلب گوشی‌ها دارای پهنای ۲.۴ GHz هستند. ۵ گیگاهرتز دارای سرعت بیشتر اما محدوده کمتر و ۲.۴ دارای سرعت کمتر و محدوده بیشتر است. البته فرکانس به فرستنده Wi-Fi نیز بستگی دارد. بار دیگری که گوشی شما به همان شبکه متصل می‌شود فرکانس تعیین شده را خواهد داشت.

اگر از شبکه‌ای با ترافیک محدود استفاده می‌کنید، دقت کنید که گوشی شما حجم اینترنت را به طور بیهوده استفاده نکند. با غیرفعال کردن گزینه دریافت آپدیت‌های جدید و بروزرسانی اپلیکیشن‌ها مصرف شما بهینه می‌شود.

به مسیر Settings > Data Usage رفته و آیکن سه نقطه را انتخاب کنید. از این قسمت گزینه Network Restrictions را برگزیده و آن را بر روی metered قرار دهید. اکنون مصرف ترافیک شما با مسدود شدن برنامه‌های اضافی کاهش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!