لاوروف: آمریکا، خاورمیانه را به سوی فاجعه سوق می‌دهد


لاوروف: آمریکا، خاورمیانه را به سوی فاجعه سوق می‌دهد

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر نقش ایالات متحده در فاجعه کنونی غزه گفت که عدم تشکیل کشور فلسطین به تداوم خشونت در غرب آسیا منجر خواهد شد.

لاوروف: آمریکا، خاورمیانه را به سوی فاجعه سوق می‌دهد

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) بحران فعلی در منطقه غرب آسیا را نتیجه سیاست‌های ایالات متحده در این منطقه دانست و خواستار راهی برای خارج شدن از این اوضاع فاجعه‌بار شد.

لاوروف با اشاره به این‌که واشنگتن تلاش می‌کند تا مسکو را از سازوکار حل بحران غزه حذف کند، گفت «واشنگتن کل خاورمیانه را به سوی فاجعه سوق می‌دهد».

وی با انتقاد از کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها تأکید کرد «ما آنچه که در هفتم اکتبر رخ داد را بعنوان دلیلی برای اعمال تنبیه جمعی فلسطینیان رد می‌کنیم».

وزیر امور خارجه روسیه درباره پیامدهای نادیده گرفتن فلسطینیان گفت «عدم تشکیل کشور فلسطین به تداوم خشونت در خاورمیانه منجر خواهد شد».

وی در ادامه با اعلام این مطلب که طرح مسکو برای آتش‌بس انساندوستانه در غزه اجرا نشد و در پی آن سازمان ملل قطعنامه ضعیفی را صادر کرد، گفت: «سازمان ملل، ایالات متحده و اتحادیه اروپاتلاش کردند تا راه‌حلهای غیرواقعی برای نوار غزه تحمیل کنند».

پیش از این، لاوروف اوایل بهمن ماه در پی صدور قطعنامه شورای امنیت در زمینه کمک به غزه گفته بود که آمریکا مانع اصلی برقراری آتش‌بس در غزه است.

وی در خصوص تداوم جنایات رژیم صهیونیستی ادامه داد: «در شرایط فعلی، هیچ شانس احیای ثبات در نوار غزه وجود ندارد و ما باید به دنبال راه‌حلی باشیم که از وقوع فاجعه در خاورمیانه جلوگیری کنیم».

وی به نقش آمریکا در دامن زدن به بحران غرب آسیا اشاره کرد وگفت «آمریکایی‌ها درمسیر گفت‌وگو در خاورمیانه، از سلطه خود استفاده می‌کنند تا راه‌حل‌هایی را تحمیل کنند که به نفع خودشان باشد».

لاوروف با اشاره به این موارد تأکید کرد «باید یک مبنای قانونی الزام‌آور برای یافتن راه‌حل برای درگیری‌های خاورمیانه پیدا کرد».

وی سپس توضیح داد که باید یک نشست بین طرف‌های مختلف فلسطینی برگزار شود تا اختلافات داخلی بین فلسطینیان رفع شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!