لیدر-بلاگرها،کاسه و کوزه تورلیدرهای دارای مجوز را به هم ریخته‌اند/ نه قانون رعایت می‌کنند نه مسافران را بیمه!


لیدر-بلاگرها،کاسه و کوزه تورلیدرهای دارای مجوز را به هم ریخته‌اند/ نه قانون رعایت می‌کنند نه مسافران را بیمه!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سمیرا نجارلو یک تورلیدر است که از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مجوز فعالیت دارد. او از پدیده ای در این صنعت سخن می گوید که کسب و کار تورلیدرهایی که کارت...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سمیرا نجارلو یک تورلیدر است که از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مجوز فعالیت دارد. او از پدیده ای در این صنعت سخن می گوید که کسب و کار تورلیدرهایی که کارت تورلیدری دارند را حسابی کساد کرده و مسافران هم رغبتی به رفتن به سمت این دسته از لیدرها پیدا نمی کنند. لیدر-بلاگر؛ کسانی که بدون هیچ قائده و بدون رعایت استانداردهای گردشگری، اقدام به برگزاری تور می کنند و مسافران زیادی هم جذب خدمات آنها می شوند؛ اما در این میان چه کسانی متضرر می شوند؟

نجارلو در گفت و گو با رکنا گفت: لیدر -بلاگرها کسانی هستند که در صفحات مجازی خود اقدام به برگزاری تور گردشگری می کنند؛ اما بدون هیچ ضابطه ای! برای مثال در تورهای کویرگردی و جنگل نوردی ساده‌ترین استانداردهای حضور در مکان های بکر را هم نادیده می گیرند و اقدام به استفاده از دی جی می کنند که این آلودگی صوتی می تواند برای جانوران بسیار مضر باشد. افراد باید نسبت به این موضوع آگاه شوند که وارد حریمِ حیوانات و گیاهان شده اند و می بایست این نکات ساده را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: مسافران چنین تورهایی خیلی بیشتر از تورهایی که ما برگزار می کنیم هستند. ما در تورهایمان قوانینی از جمله عدم استعمالمواد مخدر و دی جی را داریم. حال در این شرایط، مسافران ترجیح می دهند با تورهای غیرقانونی سفر کنند. همچنین مسافران به این موضوع آگاه نیستند که وقتی با این تورها به سفر می روند، دیگر بیمه ندارند، لیدر مجوزدار همراهشان نیست و اگر آسیبی به آنها وارد شود کسی نیست که بتواند کارهای آنها را پیگیری کند. ما به عنوان تورلیدری که مجوز داریم، به وزارتخانه های بهداشت و میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و... تعهد می دهیم که مسافران را سلامت ببریم و سلامت بازگردانیم.

این تورلیدر با اشاره به اینکه در چنین شرایطی، تورلیدرهای مجوزدار، کم کار تر از پیش می شوند؛ گفت: دیگر نمی صرفد این کار را ادامه دهیم. ما شاید بتوانیم در طول عید یک تور مسافرتی داشته باشیم. در صورتی که تورهای غیرمجاز از الان در تورهای مربوط به عید نوروز را از الان تکمیل کرده اند.

او همچنین افزود: الان اکثر آژانس ها هم همین مشکل را دارند و برای بستن یک تور گردشگری، شاید مجبور باشند هر نیم ساعت یک بار تبلیغاتشان را در شبکه های مجازی تکرار کنند تا بتوانند در نهایت مسافران یک تور تکمیل کنند. از سویی دیگر، به تبع همین شرایط، صفحات اینستاگرامی ما نیز جذابیت کمتری نسبت به صفحات بلاگرهای حوزه گردشگری دارد چراکه ما می بایست تابع قوانین باشیم.


لیدر-بلاگرها،کاسه و کوزه تورلیدرهای دارای مجوز را به هم ریخته‌اند/ نه قانون رعایت می‌کنند نه مسافران را بیمه!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان