غوغای کنسرت هندی‌ها در تهران


غوغای کنسرت هندی‌ها در تهران

هندوستانی‌ها از ایالت راجستان هند، موسیقی فولکلور شهر خود را که تاریخچه‌ای دیرینه دارد با انرژی بالا که لحظه‌ای هم از آن کاسته نشد برای مخاطبان خود در تالار وحدت اجرا کردند و بدین ترتیب ایرانی‌ها در دومین شب از جشنواره موسیقی گذری داشتند به هندوستان.

راهیش بهارتی خواننده هندوستانی با گروه «ترانه‌های راجستان» در دومین شب (۲۵ بهمن) از جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت.

این کنسرت آغازی پر انرژی و ریتمیک داشت که طی آن قطعه‌ای بی‌کلام توسط دو نوازنده کوبه‌ای اجرا شد و پس از آن بهارتی روی صحنه آمد و طی سخنانی گفت: «امشب شما را به سفری موسیقایی به راجستان دعوت می‌کنیم؛ پیش به سوی راجستان هند.»

همانطور که بهارتی اشاره کرد، طی این اجرا سفری داشتیم به راجستان و موسیقی شنیدیم که حال و هوایی سرزنده داشت. بهارتی و گروهش سال‌ها است که فعالیت موسیقایی دارند و همواره درصدد زنده نگه داشتن موسیقی بومی شهر خود بوده‌اند و با اجرا‌های گسترده‌ای که در جهان داشته‌اند این موسیقی را به دنیا معرفی کرده‌اند.

اکنون نیز این گروه با حضور در ایران، گامی دیگر برای معرفی دیار خود برداشت که خود این امر مهر تاییدی است بر این حقیقت که موسیقی زبانی است بین المللی و نیازی به هیچ مترجمی ندارد.

البته که اجرای این گروه در برگیرنده قطعاتی پر شور و حال بود که مخاطب را به وجد می‌آوردند و حتی زمانی که خواننده می‌خواند، از آنجا که کاری اصولی را ارائه می‌داد، می‌توان گفت که برای مخاطب ایرانی جذاب بود. به هر حال که این کنسرت دربرگیرنده همان موسیقی بود که از هندوستان انتظار می‌رود.

در بخش دیگری از این کنسرت بهارتی گفت: «در هند ۲۶ زبان و مذاهب بسیاری داریم که یکی از آن‌ها اسلام است، ولی همه ما در کنار هم در راجستان رشد می‌کنیم و بزرگ می‌شویم و در نهایت زبان و مذهب ما موسیقی و عشق است. جهان یک خانواده است و امشب کنار هم از موسیقی لذت می‌بریم و برای یکی شدن دعا می‌کنیم. می‌خواهیم امشب در کنار هم جشن بگیریم و قلب‌هایمان را به هم نزدیک کنیم.»

مدت زمان این کنسرت یک ساعت ربع بود و حدود ۴۵ دقیقه از رپرتوار دو ساعته گروه کاسته شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!