حمله ارتش اوکراین به شهرهای دونتسک و گورلوفکا با پرتابه های ساخت ناتو


حمله ارتش اوکراین به شهرهای دونتسک و گورلوفکا با پرتابه های ساخت ناتو

نیروهای مسلح اوکراین دونتسک و گورلوفکا را در عرض سه ساعت گلوله باران کرده و هشت گلوله توپ کالیبر 155 میلی متری ناتو را به سمت آنها شلیک نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است
"گلوله باران از گروه های مسلح اوکراینی در مناطق زیر ثبت شد: 09.15 - سه گلوله با کالیبر 155 میلی متر به سوی شهرک دزرژینسک - شهر گورلوفکا (منطقه نیکیتوفسکی): شلیک شد؛ 12:00 - سه گلوله با کالیبر 155 میلی متر به سوی شهرک کوراخوفکا - شهر دونتسک (منطقه پتروفسکی): شلیک شد؛ 12.35 - روستای ژلانیه دوم - شهر دونتسک (منطقه کیروفسکی): دو گلوله با کالیبر 155 در این پیام آمده است.
منطقه کیروفسکی در بخش جنوب غربی دونتسک و محله پتروفسکی - در حومه غربی این شهر واقع شده است. این دورترین نقطه شهر از مرکز است. از سال 2014، زمانی که جمهوری خلق دونتسک پس از کودتا در اوکراین استقلال خود را از کیف اعلام کرد، دو منطقه اخیر مرتباً زیر آتش نیروهای امنیتی اوکراین قرار دارند.
شهر گورلوفکا در 50 کیلومتری شمال دونتسک واقع شده است، این شهر محل استقرار شرکت شیمیایی "سیترول" و موسسات استخراج زغال سنگ است. این یکی از بزرگترین مناطق پرجمعیت جمهوری خلق دونتسک است؛ قبل از شروع درگیری در منطقه دونباس، جمعیت گورلوفکا بیش از 250 هزار نفر بود.
توپخانه 155 میلی متری توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر 155 میلی متری را به اوکراین تحویل داده و نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک استفاده می کنند. همچنین توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمان، اسلحه های خودکششی کراب لهستانی و توپ خودکششی CAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو