رسانه: اروپا نمی تواند امنیت خود را تضمین کند


رسانه: اروپا نمی تواند امنیت خود را تضمین کند

رسانه: اروپا تا حدود 10 سال نمی تواند امنیت خود را تضمین کند.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه خبر داد که کشورهای اروپایی حداقل تا ده سال دیگر بدون کمک آمریکا نمی توانند امنیت خود را تضمین کنند.
این آژانس خبری در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات ارشد می دانند که نمی توانند برای محافظت از اروپا به ایالات متحده تکیه کنند... فعالیت در این قاره نشان می‌دهد که حداقل یک دهه با توانایی دفاع از خود بدون کمک (آمریکا ) فاصله دارد.
بلومبرگ خاطرنشان می کند که اگر کشورهای اروپایی در حال حاضر مورد حمله قرار می گرفتند، از جهات مختلفی به ایالات متحده وابسته بودند و در برخی موارد این وابستگی بسیار شدید است. به گفته منابع این نشریه، مهم‌ترین مسئله در خصوص قابلیت‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی، موشک‌های دوربرد و سامانه‌های رایانه‌ای پیشرفته برای انجام محاسبات در جنگ است.
همانطور که یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده است به بلومبرگ گفت: بدترین سناریو برای اروپا این است که نتواند به اندازه کافی در توانایی های دفاعی خود سرمایه گذاری کند و پس از آن ایالات متحده کمک بیشتری به اوکراین ارائه نکند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دوباره انتخاب شود و خروج این کشور از ناتو را اعلام می کند.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه گفت اظهارات ترامپ درباره ناتو امنیت همه اعضای این ائتلاف را تضعیف می کند.
پیشتر، ترامپ در یک گردهمایی حامیان خود در کارولینای جنوبی گفت که زمانی که او رئیس جمهور بود، رئیس یک "کشور بزرگ" ناتو از او پرسید که آیا ایالات متحده در صورت "حمله" روسیه به این ائتلاف از آن محافظت خواهد کرد یا خیر. ترامپ در پاسخ گفت که این کار را انجام نخواهد داد، زیرا کشورهای ناتو بودجه کافی برای دفاع اختصاص نمی دهند. رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود که اگر آنها (فدراسیون روسیه) هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، وی موافقت خواهد کرد. تعدادی از سیاستمداران آلمانی و اروپایی در واکنش به سخنان ترامپ خواستار ایجاد ارتش پاناروپایی و چتر هسته ای خود در اتحادیه اروپا شدند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روزانه چند فنجان چای بنویشم؟