نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل: حملات غرب به یمن قوانین بین المللی را نقض می کند


نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل: حملات غرب به یمن قوانین بین المللی را نقض می کند

معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت که حملات غرب به یمن ناقض هنجارهای بین المللی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه گفت: حملات غرب به یمن ناقض هنجارهای بین المللی است. حق دفاع از خود در مورد حمایت از کشتیرانی قابل اعمال نیست.
وی افزود: چنین اقداماتی از سوی کشورهای غربی نقض مستقیم قوانین بین المللی است. برای تضمین آزادی کشتیرانی نمی توان به حق دفاع مشروع استناد کرد.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند تردد از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی، تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک