خط و نشان باکو برای ارمنستان/ علی‌اف سوگند یاد کرد


خط و نشان باکو برای ارمنستان/ علی‌اف سوگند یاد کرد

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آذربایجان گفت: باکو در سال جاری میلادی تولید سلاح را افزایش خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اف پس از آنکه برای آغاز چهارمین دور ریاست جمهوری سوگند یاد کرد، افزود که «برخی فکر می‌کنند که جنگ جهانی سوم آغاز شده است.»

وی با بیان اینکه باکو در سال جاری میلادی تولید سلاح را افزایش خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، علی‌اف با اشاره به جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: ارتش ما، نه در تمرین و رزمایش بلکه در میدان نبرد قدرت خود را نشان داده است. ارمنستان و طرف‌هایی که از لحاظ نظامی از آن حمایت می‌کنند باید بدانند که هیچ چیزی نمی‌تواند ما را متوقف کند.

خبر مرتبط
انتخابات ریاست‌جمهوری درآذربایجان کلید خورد / رقابت علی اف با 6 نامزد

اقتصادنیوز : انتخابات ریاست‌جمهوری جمهوری آذربایجان از دقایقی پیش آغاز شده و مردم این کشور باید از بین ۷ نامزد یک نفر را برای یک دوره ۷ ساله انتخابت کنند.

رئیس جمهوری آذربایجان گفت: اگر ادعا‌های ارضی علیه ما متوقف نشود هیچ پیمان صلحی وجود نخواهد داشت.

علی‌اف در انتخابات زودهنگام این کشور که چهارشنبه هفته گذشته برگزار و توسط احزاب مخالف تحریم شده بود، با کسب ۹۲ درصد آرا به پیروزی رسید.

خبر مرتبط
یکه تازی علی اف در اوراسیا/ پایان تراژدی آذربایجان و ارمنستان؟

اقتصادنیوز: به باور ناظران انتخاب آذربایجان به عنوان میزبان بعدی نشست آب و هوایی «کاپ» و عقب نشینی ارمنستان از خواست خود در کنار مولفه هایی چون توافق دو بازیگر در باب آزادی زندانی ها، نشان از آن دارد که صلح احتمالی در منطقه قفقاز و قره باغ در دست است. این در حالی است که آذربایجان در حال تبدیل شدن به قدرتی نوظهور در آسیای میانه است.

این انتخابات که ابتدا برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده بود، حدود یک سال و نیم زودتر و در هفتم فوریه ۲۰۲۴ (۱۸ بهمن ۱۴۰۲) برگزار شد.

علی‌اف، جنگ دوم قره‌باغ با ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) و بازگشت بخش‌های اشغال شده این کشور در قره‌باغ کوهستانی را عامل اصلی برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...