اعلام هشدار نارنجی در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان


اعلام هشدار نارنجی در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور و به دلیل اعلام هشدار سطح نارنجی از امشب تا اوایل روز شنبه به خصوص در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان، به دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدمات‌رسان به ویژه اداره راهداری شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزاد راه، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها اعلام آمادگی شده است.

منصور شیشه فروش اظهار کرد: با نفوذ این سامانه، بارش باران، وزش تند بادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی در مناطق غرب وجنوب استان به خصوص سمیرم، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، فریدن، دهاقان، شهرضا، خوانسار و گلپایگان، کاشان و آران و بیدگل و محورهای جاده‌ای مرزی بین استان اصفهان و استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وزش تند بادهای لحظه‌ای و بارش باران، جریان روان‌آب، سیلاب‌های محلی در سایر مناطق استان از جمله مناطق مرکزی و شرق شهرستان اصفهان را در برمی‌گیرد، افزود: استقرار تجهیزات امداد و ماشین‌آلات سنگین در راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی لازم است و همچنین تقویت امکانات امدادسیل و تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه لزوم رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ای و تقویت تجهیزات امداد زمستانی و زنجیر چرخ در خودروهای سبک و سنگین با نظارت پلیس راه و راهداری است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های کاهش خطر ناشی از کولاک و تند بادها با استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار در برابر تندباد است. همچنین پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در مسیر پیست اسکی فریدونشهر، حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل و تندباد توصیه می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گازسوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، کارگاه‌ها، معادن، مساجد و محل‌های اقامت و ... لازم و نیز صرفه‌جویی در مصارف گاز در همه بخش‌های مصرف مهم است.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۳۲۰ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها، راهدارخانه‌ها و... به همراه تجهیزات و ماشین الات استقرار پیدا کرده‌اند، تاکید کرد: تلفن‌های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه‌ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش‌نشانی، ۱۹۴ شهرداری‌ها، ۱۲۲ امداد گاز، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی برای پاسخگویی به نیاز امداد خواهان به‌صورت شبانه‌روز در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک