تلاش برای احیای طب سالمندی


تلاش برای احیای طب سالمندی

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تخصص طب سالمندی دیگر پذیرش ندارد اما در حال پیگیری هستیم تا این تخصص را احیا کنیم.

به گزارش مشرق، مژگان رضازاده اظهار داشت: رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده و در حال گرفتن موافقت این وزارتخانه هستیم تا بتوانیم دو واحد درسی در زمینه موضوع سالمندی در دروس دانشگاهی گنجانده شود که فعلا پیشنهاد آن مطرح شده است.

وی ادامه داد: این دو واحد درسی در مورد سالمندان و آنچه جوانان باید در مورد موضوع سالمندی بدانند در همه رشته‌های تحصیلی علوم پزشکی باید اضافه شود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور یادآور شد: همچنین با همه اعضای انجمن‌های علمی حوزه توانبخشی مانند فیزیوتراپ‌ها، کاردرمان‌ها، روانشناسان و مددکاران اجتماعی جلساتی را برگزار کردیم و دغدغه‌های آنها را در حوزه سالمندی و نیازهای آموزشی آنها را شناسایی کردیم.

طب سالمندی رشته تخصصی بالینی است که به همه مسائل پزشکی، روانشناختی و اجتماعی گروه سنی سالمندان می‌پردازد و هدف آن حفظ یا برگرداندن عملکرد یا تأمین کیفیت زندگی مطلوب برای افراد ۶۰ ساله و بالاتر است. متخصصان این رشته، با ارزیابی مشکلات جسمی، روانی، عملکردی و اجتماعی سالمندان برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها، همچنین بازتوانی ناشی از آن‌ها می‌کوشند.

بر اساس برآوردها در سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سالمند در ایران زندگی می‌کنند که البته در این پیمایش سن ۶۰ سال به عنوان آغاز سالمندی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس