واکنش کرملین به اظهارات رهبران غربی در مورد مرگ آلکسی ناوالنی


واکنش کرملین به اظهارات رهبران غربی در مورد مرگ آلکسی ناوالنی

دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه و وزارت امور خارجه این کشور اظهارات فوری رهبران کشورهای غربی درباره مرگ "آلکسی ناوالنی" وبلاگ‌نویس مخالف روس و متهم کردن سریع مسکو را "پیش‌داوری مغرضانه" و غیرقابل قبول ارزیابی کردند.

واکنش کرملین به اظهارات رهبران غربی در مورد مرگ آلکسی ناوالنی

به گزارش راهبرد معاصر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رسمی کرملین شب گذشته، جمعه‌شب، اعلام کرد: اظهارات رهبران کشورهای غربی در رابطه با مرگ آلکسی ناوالنی، وبلاگ‌نویس روس کاملاً غیرقابل قبول و هولناک است، زیرا هیچ اطلاعات رسمی درباره این موضوع وجود ندارد.

پسکوف به سؤال خبرنگاران در این باره گفت: «دیدگاه رهبران کشورهای غربی کاملاً مشخص است، ببینید، هنوز هیچ اظهارنظری از جانب پزشکان وجود ندارد. کارشناسان پزشکی قانونی نیز در این زمینه گزارشی نداده‌اند، هیچ اطلاعاتی از سرویس فدرال اجرای مجازات وجود ندارد، اطلاعاتی در دست نیست، ولی با وجود این، چنین اظهاراتی از طرف غرب شنیده می‌شود، بدیهی است که اینها اظهارات کاملاً تند و غیرقابل قبول هستند.»

پسکوف یادآور شد: طبق قوانین موجود، سرویس فدرال اجرای مجازات تمام بررسی‌ها و شفاف‌سازی را انجام خواهد داد، یعنی هیچ دستورالعملی لازم نیست، زیرا در این زمینه مجموعه خاصی از قوانین وجود دارد که ارگانهای مربوطه بر اساس آنها هدایت می‌شوند و وظیفه خود را انجام می‌دهند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که علت مرگ ناوالنی را نمی‌داند و گفت که پزشکان باید این مسئله را تعیین کنند. پسکوف همچنین یادآور شد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از مرگ ناوالنی مطلع شده است.

وزارت خارجه روسیه: واکنش آمریکا به مرگ ناوالنی چیزی فراتر از بدبینی است

وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای واکنش مقامات آمریکایی به مرگ آلکسی ناوالنی را چیزی فراتر از بدبینی و بسیار مغرضانه خواند. این وزارتخانه به اظهارات مقامات دولت آمریکا از کاخ سفید در مورد موضوع مرگ ناوالنی استناد کرد و آنها را با واکنش واشنگتن به مرگ گونزالو لیرا، روزنامه‌نگار آمریکایی مقایسه کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اگر این موضوع تأیید شود، مسلماً یک تراژدی وحشتناک است، این سؤال برای مقامات واشنگتن مطرح شده است؛ چرا باید مرگ یک شهروند روس در زندان روسیه برای کاخ سفید مهمتر از مرگ یک آمریکایی باشد که در زندان‌های اوکراین جان خود را از دست داده است؟!!

روز گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز یادآور شد که واکنش فوری رهبران کشورهای ناتو به مرگ ناوالنی وبلاگ‌نویس، که در قالب اتهامات مستقیم علیه روسیه بیان شده، عمدی است.


او توضیح داد: "هنوز هیچ بررسی پزشکی قانونی وجود ندارد، اما نتیجه‌گیری غرب از قبل آماده شده است."

مرگ این وبلاگ‌نویس روس اوایل روز جمعه توسط سرویس فدرال مجازات روسیه در منطقه خودمختار یامالو ـ ننتسکو گزارش شد. مشخص شد که وی پس از پیاده‌روی احساس ناراحتی کرد و تقریباً بلافاصله از هوش رفت. کادر درمانی زندان بلافاصله در محل حاضر شدند و یک آمبولانس نیز فراخوانده شد، پزشکان مرگ ناوالنی را تأیید کردند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان