منابع آبی باید صرف کشت محصولات استراتژیک شود/ گذار اقتصاد همدان از کشاورزی به گردشگری و صنعت


منابع آبی باید صرف کشت محصولات استراتژیک شود/ گذار اقتصاد همدان از کشاورزی به گردشگری و صنعت

به گزارش رکنا از همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در چهارمین همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشاورزی مناطق خشک با تبریک میلاد با سعادت و سراسر نور امام‌حسین(ع) و روز پاسدار اظهار...

به گزارش رکنا از همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در چهارمین همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشاورزی مناطق خشک با تبریک میلاد با سعادت و سراسر نور امام‌حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: نخبگان و متخصصان باید برای آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان و جامعه‌ مخاطب، باید برنامه‌ داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید به سمت اجرایی و عملیاتی‌کردن علم و دانش در تمام عرصه‌ها به ویژه در حوزه‌ کشاورزی حرکت کنیم.

آب انفال است و نباید بی‌رویه مصرف شود

استاندار همدان در ادامه گفت: آب انفال‌ است و متعلق به شخص و گروه خاصی نیست، همانطور که از گذشتگان به ما رسیده، آیندگان نیز باید بتوانند از این منابع خدادادی بهره‌مند شوند.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی جغرافیایی و تغییر اقلیم، اگر آب به صورت بهینه مصرف نشود در سال‌های آینده منابع آبی به اتمام خواهد رسید و مشکلات عدیده‌ای به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: اکنون وقت طلایی برای نجات آب از این بحران وجود دارد و باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از علم، از این فرصت استفاده کنیم.

اقتصاد همدان از کشاورزی به گردشگری سوق یابد

استاندار همدان گفت: با توجه به محدودیت های موجود آبی باید نگرش خود را تغییر بدهیم و پایه و اساس اقتصاد استان را به کشاورزی محدود نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همدان بیش از هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی و گردشگری بی‌نظیر و کم‌نظیر در جهان مانند غار آبی علیصدر و هگمتانه‌ تاریخی داریم و مسیر اقتصاد استان باید از حوزه‌ کشاورزی‌ به سوی گردشگری و صنعت سوق پیدا کند.


منابع آبی باید صرف کشت محصولات استراتژیک شود/ گذار اقتصاد همدان از کشاورزی به گردشگری و صنعت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم