نگرانی گروه 7 از جنایات اسرائیل در رفح


نگرانی گروه 7 از جنایات اسرائیل در رفح

اقتصادنیوز: گروه هفت نگرانی خود را درباره «خطر کوچاندن اجباری غیرنظامیان فلسطینی به خارج از نوار غزه» و همچنین «پیامدهای ویرانگر احتمالی ناشی از عملیات نظامی گسترده اسرائیل در شهر رفح» ابراز کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ایتالیا که در حال حاضر ریاست این گروه را برعهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیران خارجه گروه ۷ خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای مقابله با بحران فاجعه انسانی در غزه به ویژه درد و رنج ۱.۵ میلیون غیرنظامی شدند که به رفح پناه برده‌اند.

خبر مرتبط
استقبال گروه 7 از آتش بس و ایجاد گذرگاه انسانی در غزه

اقتصاد نیوز :وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای بعد از نشست‌شان در توکیو بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری برای حل بحران انسانی در غزه و حمایت از آتش بس و ایجاد گذرگاه انسانی در غزه تأکید کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیران خارجه بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده همچنین نگرانی خود را درباره عواقب ویرانگر عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ابراز کردند.

خبر مرتبط
دیدار بلینکن و رئیس اسرائیل / موضع آمریکا درباره حمله به رفح

اقتصادنیوز: رئیس اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس مونیخ جنگ غزه و برخی مسائل مهم مشترک را بررسی کردند.

در ادامه بیانیه ایتالیا آمده است: اعضای گروه ۷ آمادگی خود را برای حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور انجام اصلاحات لازم و توانمندسازی آن برای بر عهده گرفتن مسئولیت در غزه و کرانه باختری اعلام کرده‌اند.

همچنین گروه ۷ خواهان حل بحران انسانی غزه و آزادی فوری همه اسرا شده و در عین حال مدعی شدند رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین تفاهمات مابین انجمن شرکت های پرداخت الکترونیک و انجمن علمی تجارت الکترونیک