بحران خشکسالی: تهران نیازمند مخازن اضطراری آب!


بحران خشکسالی: تهران نیازمند مخازن اضطراری آب!

با دامه روند خشکسالی و خالی شدن سدها و احتمال زلزله، محلات تهران تا پایان سال ۱۴۰۴ به مخازن اضطراری آب مجهز می‌شوند.

مهدی اکبریان رئیس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای استان تهران با اعلام این خبر گفت: در صورت بروز حادثه و قطع شبکه آب شرب ، حداقل نیاز مردم در سه روز نخست بروز حادثه تأمین می‌شود.

اکبریان با اشاره به اجرای طرح ویژه در شهر تهران برای آبرسانی در صورت بروز حوادث بزرگی که منجر به قطع آب شرب شبکه تهران شود، ادامه داد: براین‌اساس در روزهای نخست، مردم با خطر بی‌آبی مواجه نمی‌شوند؛ این در حالی است که این روزها در نقاط مختلف محلات به‌ویژه پارک‌ها و فضای سبز شهری شاهد گودبرداری‌هایی هستیم که به‌منظور احداث مخازن اضطراری آب صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس در محلات تهران، مخازنی ۱۰۰ هزارلیتری در مسیر شبکه آب شهری تعبیه می‌شود تا در زمان بروز زلزله و حوادث بزرگ در صورت قطع آب شرب، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز مدیریت بحران آبفای استان تهران با اشاره به اینکه این مخازن عمدتاً در پارک‌ها جانمایی شده است، افزود: در زمان بروز بحران، برای هر شهروند با حجم ۳ لیتر در شبانه‌روز آب شرب از این مخازن به مدت سه شبانه‌روز تأمین می‌شود و در صورت بروز حادثه‌ای مثل زلزله بم، در تهران از حیث تأمین آب شرب برای مردم در ۷۲ ساعت نخست نگرانی وجود نخواهد داشت.

بحران خشکسالی: تهران نیازمند مخازن اضطراری آب!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه