آزادسازی آودیوکا، تضمینی دیگر برای ساکنان دونتسک


آزادسازی آودیوکا، تضمینی دیگر برای ساکنان دونتسک

تصرف آودیوکا توسط نیروهای روسی برای روسیه از اهمیت راهبردی برخوردار است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری بلیک، نماینده دومای دولتی به اسپوتنیک اطلاع داد که آزادسازی کامل آودیوکا از حضور دشمن به نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اجازه می دهد تا خط تماس را عقب برانند و در نتیجه امنیت بیشتری را برای ساکنان دونتسک در مقابل گلوله باران اوکراین تضمین می‌کند.
وی در ادامه افزود:"تصرف آودیوکا توسط نیروهای روسی برای روسیه از اهمیت راهبردی برخوردار است، نیروهای مسلح اوکراین را تضعیف می کند و ضربه بزرگی به چهره کی‌یف وارد می‌سازد.
ولادیمیر زلنسکی دلیل عقب نشینی نیروهای مسلح اوکراین از آودیوکا را عدم کمک کافی از سوی غرب عنوان کرد. این امر یک بار دیگر گواه ناتوانی رژیم کی‌یف در مسئولیت پذیری است".
گفتنی است، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در حال حاضر اقداماتی برای پاکسازی نهایی شهر از وجود شبه نظامیان و مسدود کردن فعالیت واحدهای اوکراینی که شهر را ترک کرده و در کارخانه کک-شیمیایی آودیوکا مستقر شده‌اند، در حال انجام است. آزادسازی آودیوکا امکان دور کردن خط مقدم از دونتسک را فراهم کرد و از این طریق به طور قابل توجهی از آن در برابر حملات تروریستی رژیم جنایتکار کی‌یف محافظت خواهد کرد".
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه، مبارزه برای کنترل آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از شنیدن گزارش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره تصرف آودیوکا این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش روسیه تبریک گفت.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!