الگوی چهار مرحله‌ای جبهه پایداری برای رسیدن به وحدت


الگوی چهار مرحله‌ای جبهه پایداری برای رسیدن به وحدت

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن تشریح مراحل چهارگانه الگوی وحدت جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری در تهران و در سطح کشور ضمن ارزیابی نامزد‌ها جهت شناسایی نفرات اصلح، بر اساس یک الگوی منطقی و چهار مرحله‌ای همزمان با دیگر گروه‌های انقلابی برای رسیدن به وحدت اقدام می‌کند.

علی خضریان در گفتگو با خبرنگاران، در توضیح آخرین اقدامات جبهه پایداری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین مرکز تصمیم گیری‌های کلان در کشور و بر اساس منشور فکری و سیره عملی بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب، معتقد است در انتخاب و گزینش نامزد‌های انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها دارای اهمیت است و آسیب اصلی در این موضوع حرکت به سمت وابستگی حزبی یا قبیله‌گرایی سیاسی، به جای توجه به این شاخص‌ها است.

مشارکت گسترده مردم می‌تواند شرایط حرکت به سمت ایران قوی را تسهیل کند

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بر همین مبنا دغدغه و دل‌مشغولی جبهه پایداری نیز در مناسبات حاکم بر انتخابات پیش روی مجلس، در گام اول تحقق مشارکت گسترده و دشمن شکن مردم عزیز کشورمان در انتخابات است و معتقد است مشارکت گسترده مردم در تعیین سرنوشت خویش و شکل دهی خانه ملت، می‌تواند شرایط حرکت به سمت ایران قوی را تسهیل کند. همچنین دغدغه دیگر جبهه پایداری، لحاظ شدن شاخص‌های مکتب امامین انقلاب در مدل‌ها و سازوکار‌های انتخاباتی بوده و هست و تأکید بزرگانی همچون استاد فقید حضرت آیت الله مصباح یزدی در ادوار گذشته مبنی بر استفاده و دعوت از نامزد‌های اصلح و کارآمد در فهرست‌های انتخاباتی ولو اینکه از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی نباشند نیز بر همین مبنا است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیان کرد: جبهه پایداری با انتشار رسمی شاخص‌های برآمده از تفکر امامین انقلاب طی ماه‌های گذشته و دعوت از همه نیرو‌های دلسوز گفتمان انقلاب اقدام به ارزیابی دقیق نامزد‌های معرفی شده و دعوت منتخبین ایشان به جلسات گفتگو و مصاحبه طی دو ماه گذشته کرده است تا با توجه به این شاخص‌ها نسبت به دعوت از افراد اصلح جهت حضور در عرصه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کند و افراد مد نظر خود را جهت انتخاب نهایی نامزد اصلح به دفاتر جبهه پایداری در سراسر کشور و سامانه اینترنتی جبهه پایداری نیز اعلام کنند؛ این جلسات در اغلب حوزه‌های انتخابیه پایان یافته و در حال حاضر ارزیابی‌های صورت گرفته در حال نهایی شدن جهت معرفی نامزد‌های اصلح و کارآمد به مردم شریف ایران اسلامی است.

خضریان با اشاره به شاخص‌های فردی، شاخص‌های اجتماعی و سیاسی و شاخص‌های علمی و تخصصی به عنوان سرفصل‌های اصلی ارزیابی‌های نامزد‌های مورد حمایت جبهه پایداری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جبهه پایداری همچنان تلاش برای وحدت گفتمانی و مبتنی بر اصول و ارزش‌ها با دیگر نیرو‌های انقلاب را از ضروریات برهه کنونی دانسته و معتقد است کارآمدی و اثرگذاری این تلاش در صورتی که مبتنی بر آموزه‌های اصیل انقلاب اسلامی باشد، بر همگان عیان خواهد شد؛ لذا وحدت مدنظر ما در سراسر کشور نه حول شخص و اشخاص و بلکه حول شاخص‌های اصولی اعلام شده است.

مراحل چهارگانه جبهه پایداری برای رسیدن به وحدت

وی ادامه داد: بر همین مبنا جبهه پایداری در تهران و در سطح کشور ضمن ارزیابی نامزد‌ها جهت شناسایی نفرات اصلح، بر اساس یک الگوی منطقی و چهار مرحله‌ای همزمان با دیگر گروه‌های انقلابی برای رسیدن به وحدت اقدام می‌کند؛ به طوری که در مرحله اول تلاش نیرو‌های عضو جبهه پایداری در طول سال‌های اخیر این بوده و هست تا با تفاهم بر حفظ مودت و مراقبت از عدم تخریب یکدیگر، اولین گام برای وحدت میان نیرو‌های انقلاب برداشته شود. در مرحله دوم برای ایجاد تفاهم بر شاخص‌ها و معیار‌های انتخاب نامزد‌های اصلح یعنی چارچوب‌های گفتمانی و معیار‌های غیرقابل مسامحه‌ای اقدام کرده است؛ که می‌توان آن‌ها را اصول لایتغیر برای تعیین مصادیق نمایندگی مجلس ذکر کرد و عدول از آن‌ها مقرون به انجام تکلیف نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در تشریح مرحله سوم و چهارم الگوی وحدت جبهه پایداری گفت: در مرحله سوم تلاش بر این است تا بر مبنای همان معیار‌های اصولی، جریان‌های سیاسی معتقد به مبانی انقلاب نامزد‌های اصلح نسبی را ارائه دهند و تلاش مؤمنانه‌ای صورت دهیم تا تعداد کاندیدا‌های مشترک و نهایی فهرست‌ها در سراسر کشور حداکثری شوند. در مرحله آخر نیز در صورت امکان و لطف الهی به فهرست واحدی برسیم وگرنه تا حد امکان بر اشتراکات میان فهرست‌ها اصرار و تأکید ورزیم.

خضریان در پایان گفت: این مسیر همچنان الگوی رفتار و اقدام جبهه پایداری است و بر خلاف برخی جوسازی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها از سوی پروژه بگیران رسانه‌ای تاکنون نیز طبق آن اقدام شده است. بر اساس گزارش‌های دریافتی از سطح کشور این روند تا روز پنج شنبه هفته جاری (۳ اسفندماه) در تهران و تمام استان‌ها نهایی و برای اطلاع مردم به صورت رسمی اعلام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا