رسانه: حمایت غرب از اوکراین غیرقابل اعتماد شده است


رسانه: حمایت غرب از اوکراین غیرقابل اعتماد شده است

گلوبال تایمز می نویسد که حمایت از اوکراین از سوی کشورهای غربی غیرقابل اعتماد شده است و ممکن است حتی بیشتر ضعیف شود.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه در مطلبی می نویسد: "لایحه کمک به اوکراین رئیس جمهور ایالات متحده در سنای تحت کنترل دموکرات ها تصویب شد، اما در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان با موانع بزرگی روبرو است. در حالی که ممکن است سرانجام بگذرد، حمایت غرب غیرقابل اعتماد شده است و این تصور به تدریج در حال گسترش به وضعیت کلی است و اعتماد کی یف و انتظارات بلندمدت را تضعیف کرده و روحیه روسیه را تقویت می کند."
این نشریه خاطرنشان کرد که رویداد مهمی در صحنه عملیات نظامی رخ داد: "فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، روز شنبه تصمیم به خروج واحدهای اوکراینی از آودیوکا را اعلام کرد."
در این مقاله آمده است: "اگر خصومت‌ها در این راستا ادامه یابد و روسیه پتانسیل جنگی قدرتمند و ثبات داخلی خود را حفظ کند، عزم غرب برای حمایت از اوکراین ضعیف می‌شود و صبر آنها ممکن است تمام شود".
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه درگیری برای آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند. آزادسازی شهر این امکان را فراهم کرد که خط مقدم را از دونتسک دور کرده و به طور قابل توجهی از حملات دشمن محافظت کند.
شب قبل، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، به ولادیمیر پوتین درباره تحت کنترل گرفتن کامل آودیوکا گزارش داد. رئیس جمهور روسیه این موفقیت و پیروزی مهم را به ارتش روسیه تبریک گفت.
همانطور که یک مقام ارشد پنتاگون روز جمعه گفت، واشنگتن می بیند که مهمات و سایر منابع حیاتی نیروهای مسلح اوکراین در حال اتمام است و تسلیم آودیوکا را منادی شکست های جدید برای ارتش اوکراین می داند که بدون از سرگیری کمک های آمریکا اجتناب ناپذیر است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آمادگی این کشور برای میانجی‌گری میان روسیه و اوکراین