صف طولانی مالباختگان شرکت کوروش کمپانی جلوی پلیس امنیت اقتصادی + گفتگو با زنان و مردان فریب خورده


صف طولانی مالباختگان شرکت کوروش کمپانی جلوی پلیس امنیت اقتصادی + گفتگو با زنان و مردان فریب خورده

به گزارش رکنا، خبر فعالیت این شرکت آن چنان داغ شد که بنرهای تبلیغاتی بزرگ ‌ کوروش کمپانی با حضور برخی هنرپیشه‌ها و کارگردانان سینما و تلویزیون، فوتبالیست‌ها، ورزشکاران، طنزپردازان سلبریتی...

به گزارش رکنا، خبر فعالیت این شرکت آن چنان داغ شد که بنرهای تبلیغاتی بزرگ ‌ کوروش کمپانی با حضور برخی هنرپیشه‌ها و کارگردانان سینما و تلویزیون، فوتبالیست‌ها، ورزشکاران، طنزپردازان سلبریتی فعال در فضای مجازی، نویسندگان و...در فضای مجازی به نمایش درآمد تا مردم عادی با اعتقاد و اعتماد به آنها، پای میز خرید بیایند. حساب و کتاب‌ مدیران این شرکت درست از آب درآمد و تعداد زیادی از مردم به شعب ‌کوروش کمپانی در بلوار فردوس و چارسوی تهران رفتند و وجه درخواستی شرکت را پرداخت‌ کردند.

درماه‌های ابتدایی، کوروش کمپانی به وعد‌ه‌های خود عمل‌ کرد و گوشی‌ها را به مردم تحویل داد که همین موضوع باعث شد تا اگر عده‌ای هم به این قضیه شک داشتند و دست و دل‌شان به خرید آیفون نمی‌رفت، دل‌شان قرص شود و برای خرید آیفون ثبت‌نام‌ کنند. خریدی‌که البته به گفته برخی خریداران دو هدف داشت؛ اول مالکیت یک دستگاه آیفون و دوم گران‌تر فروختن آن به مردم تا سود دندان‌گیری نصیب‌شان شود، اما بعد از مدتی‌که شرکت نتوانست به تعهدات خود برای واگذاری آیفون عمل‌ کند، ماجرا شکل و بوی دیگری به خودگرفت و با انتشار خبر تخلیه دفتر و فرار مدیر عامل کوروش‌کمپانی با صدها میلیارد پول بی‌زبان، موجی از خشم و درماندگی در خریداران ایجاد شد. برخی از سلبریتی‌های تبلیغ‌کننده، با انتشار فیلم‌هایی در صفحات خود با لحن عجیب و طلبکارانه‌ای، بار مسئولیت را روی دوش مسئولان شرکت‌ گذاشتند، اما مالباختگان دنبال احیای پول از دست رفته بودند. برخی ابتدا به دادگستری تهران مراجعه ‌کردند اما در نهایت قرار شد پلیس امنیت اقتصادی پاسخگوی شکایت‌های مردم باشد.

پلیس امنیت اقتصادی روز دوم طرح شکایت‌ها

اینجا پلیس امنیت اقتصادی در ساختمان حکمت، ابتدای بلوار مرزداران است. ساعت از ۹ صبح‌ گذشته و تعدادی از مالباختگان ایستاده و نشسته مشغول پر کردن فرم شکایت هستند. روی برگه اظهارات شاکی علاوه بر ثبت مشخصات شخصی، مالباخته باید شرح شکایت خود را طبق آنچه‌ که پلیس امنیت اقتصادی مطرح ‌کرده، بنویسد. کم‌کم تعداد مالباخته‌ها بیشتر می‌شود. دو جوان که به نظر می‌آید از کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی و مسئول پاسخگویی به مالباخته‌ها باشند، در آستانه ورودی ساختمان حکمت ایستاده‌اند. یکی از آنها چند ده برگه شکایت دستش است و به هر مالباخته‌ای که به او مراجعه می‌کند، برگه شکایت می‌دهد. نوشته‌های داخل برگه برای بعضی مالباخته‌ها گنگ است و بارها به یکی از آن دو نفر مراجعه می‌کنند و سؤال می‌پرسند و آنها هم با حوصله و خوشرویی جواب‌شان را می‌دهند و می‌گویند که جای برگه چه بنویسند و بعد به کجا مراجعه کنند. حتی برای آسان‌تر شدن طرح شکایت و این‌که چه مدارکی برای شکایت لازم است، مسئولان پلیس امنیت اقتصادی روی تعدادی برگه اسناد مورد نیاز را لیست کرده و روی ستونی چسبانده‌اند. یکی از مالباخته‌ها زن میانسالی است‌ که برای شکایت به پلیس امنیت آمده: «من بعد از ثبت‌نام گوشی‌ام را گرفتم، دخترم هم به حساب تبلیغ برخی سلبریتی‌ها ثبت‌نام‌کرد، اما او ضررکرد و حالا برای شکایت آمده‌ایم. دخترم ۲۶‌میلیون تومان پرداخت‌کرده بود.»

مادر و دختر دیگری که از استان مازندران آمده‌اند هم جزو شاکیان هستند: « یکی دو نفر از دوستان من از این شرکت آیفون‌ گرفته بودند و من هم به سبب اعتماد به آنها، یک آیفون ثبت‌نام و ۲۶ میلیون تومان پرداخت کردم. 3 ماه گذشت، اما خبری نشد و بعد هم فرار کرد. نمی‌دانم شکایتم به جایی می‌رسد یا نه اما شاید پلیس واقعا کاری ‌کرد.»

دختر دیگری به نیابت از یکی از اقوامش برای ثبت شکایت از کوروش کمپانی به پلیس امنیت اقتصادی آمده است: «او به حرف سلبریتی‌ها اعتماد و ۲۶میلیون تومان پرداخت ‌کرد. یکی ازهمکاران خود من هم از این شرکت آیفون گرفت و بقیه هم به حساب این‌که آیفون می‌گیرند، پول دادند. اول اعتمادسازی کردند و بعد هم کلاهبرداری. هیچ امیدی به گرفتن نتیجه ندارم. هرچند می‌گویند از تعدادی از سلبریتی‌های تبلیغ‌کننده تعهد گرفته‌اند، اما به چه دردمان می‌خورد؟ برای ما پول می‌شود؟»

مردی حدودا ۶۰ ساله‌ هم مشغول پرکردن فرم شکایت است و با لبخند تلخی برای بقیه شکات تعریف می‌کند که پسرش چه دسته‌گلی به آب داده: «اصلا از این جریان خبر نداشتم. پسرم آذرماه به این شرکت سفارش چهارآیفون، دو اپل‌واچ و دو آی‌پد داد و ۱۲۰ میلیون تومان هم پرداخت‌کرد، آخرش هم پول را برداشت و در رفت. حالا مانده‌ایم یقه چه‌کسی را بگیریم.»

دخترجوان دیگری هم برای ثبت شکایت از طرف خواهرش‌که او هم آیفون خریداری‌ کرده، آمده است: «خواهرم ۲۳ میلیون تومان داده، اما این شکایت‌ها فایده‌ای هم دارد؟ اصلا فکر نمی‌کنم‌ کسی توجه ‌کند و فقط برای آرام ‌کردن مردم است. به من‌گفته‌اند فعلا شکایت‌کن، بعدا تماس می‌گیریم.»

بین صحبت‌های‌مان یکی از مسئولان پاسخگویی به شاکیان، با صدای بلند می‌گوید: «تهرانی‌ها، نیازی نیست برای ثبت شکایت به دفتر خدمات قضایی بروند.» چند ثانیه بعد پسرجوان مالباخته‌ای دنباله حرف‌های او را می‌گیرد: « می‌توانیم از سلبریتی‌های تبلیغ‌کننده هم شکایت‌ کنیم؟ موثر است؟» همان مرد پاسخ می‌دهد: « هفت، هشت نفر از سلبریتی‌ها را دعوت‌ کرده‌ایم.» یکی دیگر می‌گوید: «اسم هر کسی‌ که با تبلیغ او پول داده‌اید را بنویسید.» پسرجوان دیگری با چشم‌هایی نگران به مالباخته‌ها نگاه می‌کند: «نگرانم همین بلا سرم بیاید. چند وقت پیش از کمپانی دیگری به نام موبایل... خریدکردم، ۲۰ بهمن نوبتم بود، اما خبری نشده است. الان شکایت‌ کنم؟» به او می‌گویم اینجا فقط شکایت مالباخته‌های کوروش‌کمپانی ثبت می‌شود.

دختری هم ‌که مشغول پر کردن برگه اظهارات است، می‌گوید: «باید شکایت‌کنیم. نباید اجازه دهیم کسانی‌که این‌قدر راحت پول‌مان را خوردند، آرامش داشته باشند. شاید دستگاه‌های مسئول به دادمان رسیدند. صاحب‌کمپانی از رسانه‌ای شدن موضوع خیلی ترسیده است. نصف پول‌مان را هم پس بدهند، راضی هستیم.»

مرد دیگری هم‌که فقط برای تماشای مالباخته‌ها آمده با لحن سرزنش‌آمیزی می‌گوید: «چطور اعتمادکردید؟ چرا این قدر زودباور هستید؟کجای دنیا آیفون ۵۰ میلیونی را ۲۰ میلیون می‌فروشند؟ این وسط فقط جیب سلبریتی‌ها‌پر شد.»

امیرحسین شریفیان، مالک ۲۷ ساله کوروش‌کمپانی هم در اولین مصاحبه‌اش پس ازکلاهبرداری به این موضوع اشاره‌کرد: «۵۰۰ سلبریتی با ما همکاری‌ کردند و به آنها بین یک تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت‌کردیم تا تبلیغ ‌کنند. بدهکاری شرکت ما به مردم بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان‌است»

محمد غمخوار و لیلا حسین‌زاده / جام جم


صف طولانی مالباختگان شرکت کوروش کمپانی جلوی پلیس امنیت اقتصادی + گفتگو با زنان و مردان فریب خورده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه