ادعای روسیه درباره نظامیان اوکراین/ پیش از دستور عقب‌نشینی فرار کردند


ادعای روسیه درباره نظامیان اوکراین/ پیش از دستور عقب‌نشینی فرار کردند

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیروهای اوکراینی یک روز پیش از دریافت دستور برای عقب‌نشینی از شهر آودیوکا خودشان فرار از این شهر را آغاز کرده بودند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین روز شنبه از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.

خبر مرتبط
فرانسه از مسکو ترسید/ ما با روسیه در جنگ نیستیم

وزیر دفاع فرانسه اظهار داشت: کمک به اوکراین برای دفاع از خود، کشوری که مورد حمله قرار گرفته، ما را همدست جنگ نمی‌کند.

طبق گزارش راشا تودی، ارتش روسیه با انتشار فیلم و تصاویر پهپادی نشان می‌دهد که عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی پیش از دریافت دستور آن از جانب فرمانده نیروهای مسلح اوکراین شروع شد. این شواهد ارتش روسیه هم‌چنین نشان می‌دهد که گروهی از سربازان اوکراینی در تلاشند تا با پای پیاده از شهر فرار کنند و با رها کردن تجهیزات سنگین در پشت سر، به دنبال نجات جان خود هستند.

تصاویر منتشر شده توسط ارتش روسیه نشان می‌دهد که نیروهای در حال عقب‌نشینی مورد گلوله‌باران قرار گرفتند و ظاهرا حملات هوایی نیز انجام شده است. در ویدئوهای منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه می‌توان چندین خودروی نظامی اوکراینی تخریب و آسیب‌دیده را هم مشاهده کرد.

خبر مرتبط
خط و نشان ارمنستان برای مسکو/ درباره جنگ اوکراین با روسیه متحد نیستیم!

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که کشورش در مورد مسئله اوکراین، با روسیه متحد نیست.

هم‌چنین طبق این فیلم‌ها و تصاویر، نیروهای اوکراینی سوار بر زره‌پوش هم که سعی داشتند از شهر آودیوکا فرار کنند هدف حملات روسیه قرار گرفتند. علاوه‌بر این یک خودروی جنگی پیاده نظام BMP اوکراین در حالی که به آرامی از شهر خارج می‌شد مورد اصابت یک پهپاد انتحاری قرار گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری «نووستی»، در پی سقوط شهر آودیوکا، فرار نیروهای اوکراینی و کنترل آن به دست نیروهای روسی، اولین گزارش و فیلم منتشر شده در راستای پاک‌سازی آودیوکا نشان می‌دهد سربازان نیروهای مسلح روسیه تسلیحات غربی را در محل یکی از واحدهای نیروهای مسلح اوکراین در آودیوکا کشف کرده‌اند.

کنترل دونتسک از سال ۲۰۱۴ و با شروع ناآرامی‌ها در اوکراین در اختیار نیروهای هم‌پیمان روسیه بوده و حالا با تصرف آودیوکا، امنیت این منطقه مهم در مرزهای غربی روسیه برای مسکو تامین شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!