سایت بزرگترین گروه هکری جهان تصرف شد


سایت بزرگترین گروه هکری جهان تصرف شد

ایتنا - ​​​​​​​فعالیت گروه مجرمان سایبری لاک‌بیت که اطلاعات قربانیان خود را برای دریافت باج، به سرقت می‌برند، در یک عملیات بین‌المللی کم‌سابقه، هدف قرار گرفت.



طبق پستی که در وب سایت اخاذی گروه لاک‌بیت منتشر شده است، این عملیات با هدایت سازمان جرایم ملی انگلیس، اف‌بی‌آی آمریکا و یوروپل و ائتلافی از سازمان‌های پلیس بین‌الملل انجام شد. در این پست آمده است: این سایت اکنون تحت کنترل سازمان جرایم ملی انگلیس قرار دارد که با اف‌بی‌آی و نیروی ویژه اجرایی بین‌المللی همکاری نزدیکی دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سخنگوی سازمان جرایم ملی انگلیس و وزارت دادگستری آمریکا تائید کردند این سازمان‌ها، فعالیت لاک‌بیت را مختل کرده و اعلام کردند این عملیات ادامه دارد.

مقامات آمریکا که لاک‌بیت در آنجا، بیش از ۱۷۰۰ سازمان در همه صنایع شامل خدمات مالی، غذایی، مدارس، حمل و نقل و وزارتخانه‌های دولتی را هدف حمله قرار داده است، این گروه را بزرگترین تهدید باج افزاری جهان توصیف کردند.

نماینده گروه لاک‌بیت پیامی در یک اپلیکیشن پیام رسان رمزنگاری شده ارسال و اعلام کرد این گروه سرورهای پشتیبانی دارد که همچنان فعالیت دارند.

در پست ارسال شده در سایت گروه لاک بیت، از سازمان‌های پلیس فرانسه، ژاپن، سوئیس، کانادا، استرالیا، سوئد، هلند، فنلاند و آلمان به عنوان سازمان‌های مشارکت کننده در این عملیات، نام برده شده است.

لاک‌بیت و زیرشاخه‌هایش، در ماه‌های اخیر، شماری از بزرگترین سازمان‌های جهان را هک کرده‌اند. این هکرها با سرقت اطلاعات حساس و تهدید با افشای آنها در صورت عدم دریافت باج از قربانیان خود، درآمد دارند. زیرشاخه‌های لاک بیت، گروه‌های تبهکاری هستند که لاک‌بیت برای انجام حملات با استفاده از ابزارهای اخاذی دیجیتالی خود، استخدام می‌کند.

باج افزار، نرم افزار مخربی است که داده ها را رمزنگاری می‌کند. لاک‌بیت با وادار کردن قربانیان خود برای پرداخت باج برای خارج کردن اطلاعات مسروقه از حالت رمزنگاری، پول درمی‌آورد.

لاک‌بیت در سال ۲۰۲۰ زمانی که نرم‌افزار مخرب آن در انجمن‌های جرایم سایبری به زبان روسی پیدا شد، کشف شد و باعث شد برخی از تحلیل‌گران امنیتی باور کنند که این گروه در روسیه مستقر است.

با این حال، این گروه از هیچ دولتی حمایت نکرده و هیچ دولتی رسما آن را به کشوری، نسبت نداده است. این گروه در وب سایت دارک وب خود که اکنون از بین رفته، اعلام کرده در هلند مستقر است، کاملا غیرسیاسی بوده و فقط به پول علاقه دارد.

لاک‌بیت در نوامبر گذشته، اطلاعات داخلی بوئینگ را منتشر کرد که یکی از بزرگترین شرکت‌های دفاعی و پیمانکاران فضایی جهان است. سرویس پست سلطنتی انگلیس در اوایل سال ۲۰۲۳ بر اثر حمله این گروه، با اختلال در فعالیت روبرو شد.

بر اساس گزارش رویترز، پیش از این که وب سایت لاک‌بیت تحت کنترل مقامات قانونی قرار بگیرد، گالری رو به رشد از سازمان‌های قربانی خود را نمایش می‌داد که به صورت روزانه، به‌روز می‌شد و کنار نام آنها، یک ساعت دیجیتالی قرار داشت که نشان می‌داد چند روز به پایان مهلت آنها برای پرداخت باج، باقی مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی