انباشت تجهیزات ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس


 انباشت تجهیزات ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس

بیش از 30 هزار نیروی ناتو و بیش از هزار خودروی زرهی در مرزهای روسیه و بلاروس مستقر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو در نشستی با رهبری ارگان های دولتی سیستم امنیت ملی گفت که بیش از 30 هزار نیروی ناتو و بیش از هزار خودروی زرهی در مرزهای روسیه و بلاروس مستقر شده اند.
وی در ادامه افزود: «در مجاورت بلاروس و روسیه، به عنوان بخشی از عملیات اتحاد در اروپا، حدود 32 هزار پرسنل نظامی از ترکیب نیروهای مسلح ناتو و ایالات متحده مستقر هستند که شامل بیش از هزار واحد خودروی زرهی، حدود 160 سیستم توپخانه و خمپاره، 235 هواپیما و بالگرد است».
لوکاشنکو با اطمینان گفت: «جمهوری در واقع در کانون یک بحران بزرگ نظامی-سیاسی طولانی مدت با استفاده از روش های ارعاب به قدمت جهانی قرار دارد. علاوه بر این، اشتها و فعالیت غرب جمعی روز به روز افزایش خواهد یافت، ایالات متحده به گسترش ناتو ادامه خواهد داد و بوسنی و هرزگوین، مولداوی، گرجستان و صربستان به آن کشانده خواهند شد».
وی تصرج نمود:«من صراحتاً بدون دیپلماسی غیرضروری می گویم که تقریباً همه رهبران اروپایی به شهروندان ایالات متحده تبدیل شده اند. در این که سیاست‌ها و منافع چه کسانی بر قلمرو اتحادیه اروپا تسلط دارند، تردیدی وجود ندارد."
رهبر بلاروس در رابطه با این وضعیت، وظیفه وزارت دفاع را برای سال 2024 تعیین کرد: تحول کیفی ارتش و بهبود سیستم دفاعی کشور. وی تاکید کرد که باید به آموزش رزمی یگان های نظامی توجه شود.
گفتنی است، اواخر ژانویه 2024، ناتو بزرگترین رزمایش خود را در دهه‌های اخیر با نام Steadfast Defender 2024 آغاز کرد. این رزمایش در کشورهای بالتیک، لهستان و آلمان در حال برگزاری است و تا ماه می ادامه خواهد داشت. حدود 90 هزار پرسنل نظامی، حدود 50 کشتی جنگی، 80 هواپیما و 1.1 هزار واحد تجهیزات زمینی از جمله 133 تانک در این مانور شرکت خواهند کرد. همانطور که دریاسالار راب باوئر، رئیس کمیته نظامی ائتلاف اعلام کرد، هدف از این رزمایش "آماده سازی برای درگیری با روسیه است.
شایان ذکر است که پوتین در مصاحبه با کارلسون به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو، به ویژه لهستان، لتونی یا سایر کشورهای حوزه بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً مردم خود را با تهدید روسیه می‌ترسانند و توجه را از مشکلات داخلی منحرف می کنند.
رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد: "کشورهای غربی درک کرده‌اند که شکست استراتژیک روسیه در مناقشه با اوکراین غیرممکن است، بنابراین با درک این موضوع، آنها باید به گام‌های بعدی خود فکر کنند. مسکو آماده گفت‌وگو است".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان