ایا مدارس آذربایجان غربی فردا چهارشنبه 2 اسفند ماه 1402 تعطیل است؟


ایا مدارس آذربایجان غربی فردا چهارشنبه 2 اسفند ماه 1402 تعطیل است؟

در حالیکه در استان آذربایجان غربی بارش برف و برودت هوا ادامه دارد، اما هنوز خبری از تعطیلی مدارس برای فردا نیست.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: پس از خروج سامانه بارشی از منطقه امواج ناپایدار جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفتند.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه اظهار کرد: فعالیت این امواج ناپایدار به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران در برخی مناطق و در برخی ساعت تا روز چهارشنبه تداوم دارد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۱.۱ میلی‌متر بارش در اشنویه و کمتر از یک میلی‌متر در پیرانشهر ثبت شد و در برخی مناطق دیگر جنوب آذربایجان‌غربی نیز به دلیل رطوبت زیاد هوا بارش های خفیف گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران، تکاب و ارومیه با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین یک و هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش ها سال آبی در مهاباد نیز افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۰۳ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با ۱۲۳ میلی‌متر بارندگی پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با میانگین بلند مدت سه درصد کاهش نشان می دهد.

ایا مدارس آذربایجان غربی فردا چهارشنبه 2 اسفند ماه 1402 تعطیل است؟

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آیا مدارس خراسان جنوبی فردا یکشنبه 13 اسفند ماه تعطیل خواهد شد؟