لالیگا حال بارسلونا را گرفت


 لالیگا حال بارسلونا را گرفت

لالیگا به صورت رسمی محدودیت دستمزد تیم‌های اسپانیایی را پس از بازار زمستانی منتشر کرده است.

لالیگا محدودیت دستمزدها را پس از بازار نقل و انتقالات زمستانی اعلام کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، رئال مادرید با 727 میلیون یورو سقف دستمزد از بقیه باشگاه‌ها جلوتر است.

بارسا از مرز 648 میلیون در بازار زمستان گذشته با تاثیر اهرم‌های اقتصادی به 270 میلیون یورو سقف هزینه رسیده بود و اکنون در لیست جدید این رقم به 204 میلیون رسیده است.

اتلتیکومادرید که در تابستان به رقم 303 میلیون یورو دست پیدا کرده بود، در زمستان به رقم 296 میلیون رسیده است. بارسا برای بازگشت به قانون 1/1، تابستان آینده روزهای بسیار سختی خواهد داشت، مگر اینکه یک بازیکن بزرگ را بفروشد و پول خوبی کسب کند.

اصلا عجیب نیست اگر آن‌ها دوباره با قانون 50 درصد اداره شوند یعنی می‌توانند برای هر 2 یورو پس انداز فقط یک یورو خرج کنند. باشگاهی که خوان لاپورتا ریاست آن را برعهده دارد، کار سختی پیش روی خود خواهد داشت، چون آن‌ها قرارداد ویتور روکه و اینیگو مارتینز را فقط تا پایان فصل جاری ثبت کرده‌اند.

بنابراین به غیر از ایجاد فضا برای خریدهای جدید باشگاه، بارسلونا باید برای خریدهایی مانند مهاجم برزیلی یا مدافع اسپانیایی نیز در سقف دستمزد خود فضایی ایجاد کند.

روی دیگر این سکه رئال مادرید است. خاویر تباس، رئیس لالیگا، به تازگی گفته بود: "من قیمت امباپه را نمی‌دانم، اما وضعیت اقتصادی مادرید استثنایی است. آن‌ها تیم بسیار سالمی هستند، آن‌ها بحران کرونا را به خوبی پشت سر گذاشته‌اند، آن‌ها منابع مالی زیادی دارند... آن‌ها می‌توانند امباپه و یک بازیکن دیگر را به خدمت بگیرند."

مطابق آنچه تباس گفته بود و محدودیت هزینه‌ای که منتشر شده، رئال مادرید قطعا می‌تواند امباپه را بدون مشکل جذب کند.

درباره دستمزد قابل پرداخت (LCPD)

محدودیت هزینه باشگاه‌های لالیگا یا همان دستمزد قابل پرداخت، شامل دستمزد برای بازیکنان، مربی اول، مربی دوم و مربی بدنساز تیم اول و همچنین هزینه برای باشگاه‌های تابعه، آکادمی‌ها و سایر بخش‌ها می‌شود.

مفاهیمی که در محدوده هزینه هیئت ورزشی قابل ثبت و غیرقابل ثبت قرار می‌گیرد عبارتند از: "حقوق ثابت و متغیر، تامین اجتماعی، پاداش جمعی، هزینه‌های خرید (شامل کمیسیون برای ایجنت‌ها) و استهلاک (مبلغ خرید بازیکن که سالانه بسته به تعداد سال‌های قرارداد بازیکن درج می‌شود).

گفتنی است که باشگاه‌ها مجبور نیستند این محدودیت را به طور کامل مصرف کنند.

نحوه محاسبه دستمزد قابل پرداخت

برای محاسبه محدودیت هزینه یک تیم ورزشی، درآمد بودجه بندی شده هر باشگاه در نظر گرفته می‌شود (درآمد حاصل از اشتراک، قراردادهای تجاری، حقوق پخش تلویزیونی، نقل و انتقالات بازیکنان، درآمد از لیگ قهرمانان...) این مبلغ از هزینه‌های غیرورزشی بودجه بندی شده (اجاره دفتر، حقوق پرسنل غیرورزشی، برق، اینترنت...)، پرداخت بدهی‌‌ها و ضررهایی که از فصل قبل متحمل شده‌اند، کسر می‌شود.

نتیجه این عملیات سقف بودجه هزینه یک تیم ورزشی است که یک باشگاه می‌تواند برای پرداخت هزینه‌های تیمش صرف کند.

همچنین یک باشگاه می تواند سقف حقوق خود را با افزایش سرمایه افزایش دهد. با توجه به وضعیت مالی هر باشگاه از این افزایش بودجه، تنها 80 درصد، 65 درصد یا 50 درصد می‌تواند به نقل و انتقالات اختصاص یابد و امکان افزایش بیش از 25 درصد گردش مالی وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟