اظهارات مسکو درخصوص دیدگاه غرب برای خروج از درگیری اوکراین


اظهارات مسکو درخصوص دیدگاه غرب برای خروج از درگیری اوکراین

معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "غرب تنها از طریق منشور جنگ راه خروج از درگیری در اوکراین را در نظر می گیرد؛ آنها قصد دارند عملیات نظامی "تا پایانی تلخ" ادامه یابد. نه کی یف و نه کشورهای غربی تمایلی برای مذاکره نشان نداده اند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گالوزین در پاسخ به این سوال که ایا نیروهایی در اوکراین وجود دارند که آماده مذاکره با مسکو باشند، گفت: "در حال حاضر، نه اوکراین و نه غرب تمایلی برای حل مسالمت آمیز بحران نشان نمی دهند. آنها راه برون رفت از آن را فقط از منظر جنگ می بینند و قصد دارند عملیات نظامی را "تا پایانی تلخ" انجام دهند."
این دیپلمات یادآور شد که خود ممنوعیت تحمیل شده توسط ولادیمیر زلنسکی برای مذاکره با رهبری روسیه که با فرمان او در 30 سپتامبر 2022 ایجاد شده بود، از بین نرفته است.
وی ادامه داد: "در تمام این اقدامات، کی یف مورد حمایت ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو قرار می گیرد که علیرغم همه چیز، از پمپاژ تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین، آموزش ارتش اوکراین و ارائه داده های اطلاعاتی دست بر نمی دارند. غربی‌ها و دست‌نشانده‌های کی یف نقشه‌های تهاجمی خود را با "فرمول" زلنسکی که ماهیتی ناقص داشته و ربطی به صلح ندارد و مجموعه‌ای از اولتیماتوم‌های غیرواقعی خطاب به روسیه است، سرپوش می‌گذارند."
معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "نشست‌های پوچ و بی‌معنی در قالب کپنهاگ نیز برگزار می‌شود که به منظور گسترش ائتلاف ضد روسیه با جذب هرچه بیشتر کشورها از جنوب و شرق جهانی طراحی شده و با باج گیری، فریب و تهدید مجبور به حمایت از فرمول مذکور می شوند.
وی در پایان گفت: "همه اینها به حل و فصل موضوع اوکراین کمک نمی کند، بلکه اوضاع را تشدید کرده و منجر به طولانی شدن درگیری می شود".

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!