مشکلات جدی ؛ چیزی که در انتظار اف-16 ها در اوکراین خواهد بود


 مشکلات جدی ؛ چیزی که در انتظار  اف-16 ها  در اوکراین خواهد بود

به گزارش دیلی اکسپرس، سامانه‌های دفاع هوایی و جت‌های جنگنده روسیه تهدیدی برای اف-16 در اوکراین خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریهدر مطلب خود آورده است: "سیستم‌های موشکی ضدهوایی اس-400 روسیه و جنگنده‌های مدرن مانند میگ-31 و سو-35 همچنان یک مشکل جدی برای اف-16 های اوکراین خواهند بود".
روزنامه‌نگاران به نقل از یک کارشناس اشاره کردند که جنگنده‌های آمریکایی نمی‌توانند به نیروهای مسلح اوکراین کمک کنند تا مسیر درگیری علیه روسیه را تغییر دهد و اثربخشی آنها به عوامل زیادی بستگی دارد.
روز چهارشنبه، یکی از نمایندگان نیروی هوایی آمریکا به اسپوتنیک گفت که ایالات متحده در سال 2024 به 12 خلبان اوکراینی برای پرواز با جت های جنگنده F-16 آموزش می دهد و آموزش آنها بین ماه می تا اوت به پایان می رسد.
هلند و دانمارک اولین کشورهایی بودند که با ارائه جنگنده های F-16 به اوکراین موافقت کردند. کاخ سفید تایید کرده است که اوکراین پس از تکمیل آموزش خلبانان این کشور هواپیماهای جنگی را از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد. کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند، گفت که لاهه انتظار دارد اولین جنگنده های F-16 را در سال 2024 به کی یف بفرستد. همانطور که الکساندر شولگین سفیر روسیه در لاهه قبلاً خاطرنشان کرد، هلندی ها "چشم خود را بر روی این واقعیت می بندند" که عرضه جنگنده های F-16 آنها به کی یف منجر به طولانی شدن درگیری در اوکراین و رنج بیشتر برای شهروندان اوکراین می شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هشدار ریابکوف درباره کاهش سطح روابط دیپلماتیک با آمریکا