صدای جذاب پیشرانه V12 گوردون موری T.50s را بشنوید


صدای جذاب پیشرانه V12 گوردون موری T.50s را بشنوید

در ویدئوی جدیدی از آزمایش داینوی T.50s نیکی لائودا، می‌توانیم صدای جذاب پیشرانهٔ آن را بشنویم که شبیه صدای خودروهای فرمول یک V10 و V8 قدیم است. گوردون موری T.50s نیکی لائودا که نسخه‌ای فقط برای پیست است، برای آتش‌بازی در پیست‌های جهان آماده...

در ویدئوی جدیدی از آزمایش داینوی T.50s نیکی لائودا، می‌توانیم صدای جذاب پیشرانهٔ آن را بشنویم که شبیه صدای خودروهای فرمول یک V10 و V8 قدیم است.

گوردون موری T.50s نیکی لائودا که نسخه‌ای فقط برای پیست است، برای آتش‌بازی در پیست‌های جهان آماده می‌شود و با توجه به ویدئویی که از آزمایش داینوی پیشرانهٔ V12 آن منتشر شده، صدای منحصربه‌فردی هم خواهد داشت. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی T.50 جاده‌ای استفاده می‌کند که ساخت کاسورث است اما با ایجاد یک سری تغییرات، این پیشرانه در T.50s می‌تواند تا ۱۲,۱۰۰ rpm دور بگیرد و ۷۷۲ اسب بخار قدرت تولید کند. ارتقاءهای این پیشرانه شامل نسبت تراکم بالاتر، اصلاح سرسیلندرها، میل‌ بادامک‌های اختصاصی، سیستم ورود هوای منحصربه‌فرد با رم ایر روی سقف و حذف سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ است.

این ویدئو نشان می‌دهد صدای پیشرانهٔ T.50s هنگام یک دور شبیه‌سازی‌شده در پیست Circuit De La Sarthe فرانسه چگونه خواهد بود. این همان پیستی است که هرسال مسابقات لمانز در آن برگزار می‌شود. صدای جیغ این موتور در دورهای بالا نزدیک‌ترین صدا به چیزی است که در دوران شکوه خودروهای فرمول یک با پیشرانه‌های V10 و V8 می‌شنیدیم. این صدا باعث می‌شود بهترین سوپراسپرت‌های بازار با موتورهای توربوشارژ و هیبریدی کاملاً بی‌روح به نظر برسند.

ویدئوی دوم از این خودرو نیز به‌وضوح ویژگی‌هایی که T.50s نیکی لائودا را از نسخهٔ معمولی متمایز می‌کند نشان می‌دهد. درحالی‌که گوردون موری می‌توانست خیلی راحت با اضافه کردن چند بال به T.50 معمولی آن را نسخه‌ای مخصوص پیست بنامد، T.50s نیکی لائودا نسخه‌ای کاملاً جدید است. به‌عنوان‌مثال، این نسخه از مونوکوک فیبر کربنی اختصاصی بهره می‌برد که به دریچهٔ هوای سقفی جدیدی مجهز است. بدنهٔ خودرو نیز با پانل‌های فیبر کربنی نازک‌تر و بدون رنگ، منحصربه‌فرد خواهد بود. از T.50s نیکی لائودا تنها ۲۵ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۳.۱ میلیون پوند قیمت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اختلاف عجیب قیمت خودرو از کارخانه تا بازار