(تصاویر) شباهت‌های جنگ در اوکراین و غزه


(تصاویر) شباهت‌های جنگ در اوکراین و غزه

تعداد زنان و کودکانی که توسط اسرائیل در غزه از ۷ اکتبر کشته شده اند، بیش از ۶ برابر تعداد زنان و کودکانی است که در طول ۲ سال در جنگ اوکراین جان خود را از دست داده اند.

فرارو- مرگ زنان و کودکان در نوار غزه، جایی که اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به آن حمله کرده است، بیش از ۶ برابر روسیه و اوکراین است. جنگ در اوکراین از ۲ سال پیش ادامه دارد، اما جنگ در غزه بی‌رحمانه‌تر ادامه دارد.

به گزارش فرارو، جنگ روسیه و اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ ادامه دارد و حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر ادامه دارد. اسرائیل مدام نوار غزه را که حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، از هوا، زمین و دریا بمباران می‌کند.

به گفته منابع فلسطینی، اسرائیل در این حملات بیش از ۶۶ هزار تن مواد منفجره استفاده کرده است. این بدان معناست که ۱۸۳ تن مواد منفجره در هر کیلومتر مربع در غزه رها شده است.

در حملات اسرائیل ۲۹ هزار و ۴۱۰ فلسطینی کشته و ۶۹ هزار و ۴۶۵ نفر زخمی شدند. حداقل ۱۲۶۶۰ نفر از کشته شدگان این حملات کودک و ۸۵۷۰ نفر زن بودند. همچنین ۱.۹ میلیون فلسطینی از این آواره شد‌ه‌اند.

بیش از ۷۰ درصد مجروحان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. در حالی که گزارش شده است که هنوز هزاران کشته زیر آوار هستند، زیرساخت‌های غیرنظامی نیز با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مؤسسات آموزشی که مردم در آن پناه گرفته‌اند، نابود شده است.

از سوی دیگر، فلسطینیانی که با فرار از حملات اسرائیل برای زنده ماندن تلاش می‌کنند، به دلیل محدودیت‌های اسرائیل برای ورود کمک‌ها به منطقه، با گرسنگی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

سازمان ملل متحد هشدار داد که ۲.۲ میلیون نفر در نوار غزه که تحت حملات شدید اسرائیل قرار دارد در معرض خطر قحطی قرار دارند.

طبق گزارش سازمان ملل، ۳۷۸ هزار نفر در غزه با گرسنگی سطح ۵ مواجه هستند و ۹۳۹ هزار نفر با گرسنگی سطح ۴ مواجه هستند. ناامنی غذایی حاد در نوار غزه به ۱۶.۲ درصد رسیده است که از آستانه ۱۵ درصدی که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بحران تعریف شده است، فراتر رفته است.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) نیز اعلام کرد که فلسطینیان در شمال نوار غزه، جایی که اسرائیل با گرسنگی و بی آبی اجباری فاجعه انسانی ایجاد کرده است، در آستانه قحطی قرار دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فلسطینی‌ها به ویژه ساکنان شمال غزه به دلیل یافتن آرد مجبور به مصرف خوراک دام هستند.

در حالی که ۲ سال از آغاز جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد، طبق داده‌های منتشر شده توسط هیئت نظارت بر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوکراین (HRMMU) در ۷ فوریه، از آغاز جنگ تاکنون ۱۰ هزار نفر کشته در این کشور به ثبت رسیده است.

۸۰۹۵ مورد از مرگ‌ها در خاک اوکراین و ۲۲۸۳ مورد در سرزمین‌هایی که به‌طور غیرقانونی به روسیه ضمیمه شده‌اند رخ داده است.

تعداد زنان و کودکانی که توسط اسرائیل در غزه از ۷ اکتبر کشته شده اند، بیش از ۶ برابر تعداد زنان و کودکانی است که در طول ۲ سال در جنگ اوکراین جان خود را از دست داده اند.

با شروع جنگ روسیه و اوکراین، میلیون‌ها اوکراینی از جمله زنان و کودکان به کشور‌های همسایه پناه بردند. کشور‌های اروپایی که از ابتدای جنگ از اوکراین حمایت کرده اند، از غیرنظامیان متشکل از زنان و کودکان اوکراینی استقبال کردند.

از سوی دیگر، ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه که از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل قرار دارد، در منطقه‌ای به وسعت حدود ۳۶۰ کیلومتر مربع گیر افتاده اند. به دلیل حملات اسرائیل، فلسطینی‌ها مکان امنی برای پناه گرفتن در غزه ندارند. با توجه به حملات به شمال و بخش مرکزی غزه و منطقه خان یونس در جنوب، حدود ۱.۵ میلیون فلسطینی به شهر رفح با مساحت ۶۴ کیلومتر مربع پناه بردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی