هوش مصنوعی خودرو اپل معرفی شد !


هوش مصنوعی خودرو اپل معرفی شد !

هوش مصنوعی خودرو اپل معرفی شد !توسط واحد تبلیغات / اسفند ۵, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه برای مطالعه پروژه خودروی الکتریکی اپل سلام من علی اکبر مهدوی هستم موسس سایت برتر ایمن، اگه توم مثل من به...

هوش مصنوعی خودرو اپل معرفی شد !
هوش مصنوعی خودرو اپل معرفی شد !
توسط / / 6 دقیقه برای مطالعه
هوش مصنوعی خودرو اپل معرفی شد !

پروژه خودروی الکتریکی اپل

سلام من علی اکبر مهدوی هستم موسس سایت برتر ایمن، اگه توم مثل من به کمپانی اپل علاقه خاصی داری، پس تو این مقاله قراره خودرویی از این کمپانی بهت معرفی کنم که سر و صدای زیادی به پا کرده و خیلی از کمپانی های بزرگ خودرو سازی را شگفت زده کرده🙂

در سال 2014 شرکت اپل ، کار بر روی پروژه تایتان را با بیش از 1000 کارشناس و مهندس خودرو آغاز کرد که در مکانی مخفی در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در کوپرتینو، یک وسیله نقلیه الکتریکی با قابلیت های خودران را توسعه دادند، این پروژه در طول چند سال گذشته به دلیل اختلافات داخلی و مسائل رهبری چندین بار تغییر کرد اما توسعه آن همچنان ادامه پیدا کرد، اگر چه سال 2016 حاکی از آن بود که اپل برنامه های خود را برای ساخت یک خودرو کنار گذاشته بود اما از سال 2020 دوباره برنامه های خود را برای ساخت یک خودروی الکتریکی با قابلیت های اتوماتیک و خودران آغاز کرد.

ویژگی های شگفت انگیز ماشین Apple

اپل در تلاش است تا برای این خودرو ویژگی هایی مانند کمک راننده مشابه برخی عملکرد های ارائه شده توسط خودرو های تسلا عرضه کند، این خودرو دارای سیستم رانندگی خودکار سطح 2 خواهد بود که شامل پشتیبانی از فرمان، ترمز و شتاب است و اما راننده همچنان کنترل خودرو را در دست دارد و باید در جاده توجه کامل را داشته باشد چرا که این خودرو دارای قابلیت هایی است که در آینده تکمیل میشود، این خودرو دارای امنیت بسیار بالایی است و خود شرکت اپل به فکر خرید دزدگیر ماشین با کیفیت بالا برای این خودرو بوده است.

اپل در ابتدا قصد داشت خودرویی بدون فرمان و پدان داشته باشد اما به یک سری دلایلی که خود اپل هم از فاش کردن آن ها اجتناب کرده است دیگر اینطور نیست، اپل برای عرضه نوعی خودرو به بازار به دنبال طراحی ساده تر بود و انتظار میرود که زود تر از سال 2028 عرضه شود.

هوش مصنوعی خودرو اپل معرفی شد !

مشخصات فنی خودرو اپل

رئیس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل، جان جیاناندریا بروژه Apple car را رهبری می کند و کوین لینچ که به خواطر کارش بر روی پروژه اپل واچ شناخته می شود نیز به تیم Apple car ملحق شده است و گفته میشود که تا حد زیادی مسئول فشار اپل به سمت تولید خودرو است.

طبق گفته های شرکت اپل ، یک پردازنده رده بالا برای خودروی اپل ساخته شده است و این پیشرفته ترین قطعه ای است که اپل تا به امروز توسعه داده است و با قدرت 4 برابری از چهار تراشه مک است و از پردازنده های عصبی ساخته شده است که میتواند باره باورنکردنی هوش مصنوعی مورد نیاز برای وسایل نقلیه خودران را تحمل کند، به نظر شرکت TSMC این تراشه را تولید کرده است و این همان شرکتی است که تراشه های آیفون، آی پد و مک را تولید می کند، همچنین خودروی اپل از سنسور های LIDAR، سنسور های رادار، دوربین ها و ردیاب خودرو برای بهبود ویژگی های کمک راننده استفاده می کند.

از اونجایی که اپل تجربه ای در ساخت خودرو ندارد ، برای تولید خودرو به شرکایی نیاز دارد و هنوز مشخص نشده است که با چه شرکت هایی مزاکره کرده است اما به گوش رسیده که یکی از شرکت هایی که اپل با اون مزاکره کرده شرکت هیوندای هستش.

قیمت Apple car چقدر است ؟

ماشین اپل به عنوان محصول ستاره بعدیه اپل توصیف شده و اپل میتونه یکپارچه سازیه بهتری از سخت افزار، نرم افزار و خدمات را نسبت به رقبای خود در بازار خودرو اراعه دهد، Apple car احتمالا به عنوان یک وسیله نقلیه رده بالا به جای یک خودروی الکتریکی استاندارد به بازار عرضه می شود، اما اپل قصد دارد قیمتی کمتر از 100,000 دلار داشته باشد.

شاسی بلند

طرح اولیه برای ماشین اپل شامل چهار صندلی بود که رو به داخل بودند و به مسافران اجازه میداد با همدیگه گفتگوی رو در رو داشته باشند، به علاوه سقفی منحنی داشت که شبیه سقف یک فولکس واگن بود، اما با تغییر پروژه به سمت خودروی برقی استاندارد با برخی قابلیت های خودران، اکنون طراحی استانداردی خواهد داشت.

اپل طرح های Apple car را با صفحه لمسی بزرگ شبیه آی پد در وسط خودرو در نظر گرفته است که چندان بی شباهت به طراحی خودرو های تسلا نخواهد بود، کاربران میتوانند با پنل مرکزی تعامل داشته باشند و با دستگاه ها و سرویس های فعلی اپل یکپارچه شوند.

هوش مصنوعی خودرو اپل معرفی شد !

ایمنی

ایمنی یکی از رکن های اصلی این ماشین است و اپل میخواهد وسیله نقلیه ای ایمن تر نسبت به شرکت هایی مانند تسلا بسازد، بنابراین مهندسان در حال ساخت سیستم های اضافی و پشتیبان هستند تا بتوانند امنیت و ایمنی این خودرو را تا حد ممکن بالا ببرند.

شارژ و باتری

Apple car میتواند با سیستم شارژ ترکیبی، استانداردی که برای شارژ خودرو های الکتریکی استفاده میشود، سازگار باشد، شرکت هایی مانند تسلا، BMV، فورد و … همگی از css استفاده می کنند و همین استاندارد به دارندگاه خودروی اپل این اجازه را می دهد تا از ایسگاه های شارژی که قبلا ساخته شده اند استفاده کنند.

اپل در حال توسعه یک باتری جذید است که پتانسیل آن را دارد که به طور اساسی هزینه باتری ها را کاهش دهد و برد خودرو را افزایش دهد، اپل در حال ایجاد یک طرح تک سلولس است که سلول های باتری را حجیم کند و با برداشتن کیسه ها و ماژول هایی که مواد باتری را در خود جای می دهند، فضای داخل بسته باتری را آزاد می کند و این اجازه را می دهد تا مواد فعال بیشتری در بسته کوچیک تری وجود داشته باشد.

حسگرها

اپل با چهار تامین‌کننده حسگرهای LiDAR که کوچک‌تر، مقرون به صرفه‌تر و آسان‌تر از سیستم‌های LiDAR فعلی هستند مذاکره کرده است که برای استفاده در خودروهای تولید انبوه بسیار حجیم و گران هستند. طبق گزارش‌ها، اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از حسگرهای Wenmao است، شرکتی که حسگرهای LiDAR را برای آیفون تامین می‌کند.

مشارکت های احتمالی

از اوایل سال 2021 شایعات متعددی حاکی از آن بود که اپل با تامین‌کنندگان مشهور لوازم الکترونیکی خودکار وارد مذاکره برای قطعات یک محصول بالقوه مرتبط با خودروی آینده شده است، اما این پروژه از آن زمان به قدری تغییر کرده است که اپل هنوز یک محصول جدید پیدا نکرده است، ظاهرا اپل با هیوندای، نیسان، جنرال موتورز، ال‌جی مگنا، پورشه و حتی شرکت‌هایی مانند فاکسکان و ال‌جی مذاکره کرده است، اما شایعاتی مطرح شده که انگار اپل برای خرید حسگر های ناوبری با این شرکت ها وارد مزاکره شده است.

سخن پایانی

خودرو اپل وقتی روانه بازار بشه مطمعنا غوغای زیادی به پا میکنه و از خیلی از لحاظ ها مثل ظاهر و قدرت و توان باطری میتونه نسل جدیدی از خودرو رونمایی کنه و بشریت رو به سمت خودرو های الکتریکی و اتومات بکشونه ، من که به شخصه منتظرم ببینم کمپانی اپل تو حوضه خودرو هم می تونه قوی ظاهر بشه یا ن 😉

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها