یک راه برای پیشگیری از ابتلا به 40 بیماری مزمن


یک راه برای پیشگیری از ابتلا به 40 بیماری مزمن

ورزش مداوم نه تنها در بهبود بیماری‌ها تأثیر دارد، بلکه منجر به طول عمر بیشتر در افراد می‌شود.

یک راه برای پیشگیری از ابتلا به 40 بیماری مزمن

به گزارش راهبرد معاصر، ورزش از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند دوای هر دردی باشد چرا که جزو فعالیت‌هایی است که همیشه برای پیشگیری از ابتلا و یا درمان بیماری توسط متخصصان پیشنهاد می‌شود. آب‌درمانی، فیزیوتراپی، پیاده‌روی سبک، انجام برخی از حرکات کششی و... از جمله فعالیت‌هایی است که برخی از پزشکان به تناسب مشکل فیزیکی و روحی بیمار تجویز می‌کنند.همچنین ورزش کردن به دلیل افزایش نشاط و تنظیم هورمون‌ها مؤثر بوده و برای تسریع روند بهبود برخی از بیماری‌های روحی و روانی پیشنهاد می‌شود.

گفتنی است که ورزش مداوم نه تنها در بهبود بیماری‌ها تأثیر دارد، بلکه شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش مادام‌العمر منجر به طول عمر بیشتر در افراد می‌شود و شروع ۴۰ بیماری مزمن را به تأخیر می‌اندازد.همچنین مطالعات نشان داده است که ورزش توسط مکانیسم‌های سلولی باعث حفظ و بهبود کیفیت زندگی می‌شود.


تأثیرات مثبت ورزش مداوم بر بدن
ورزش و فعالیت‌های فیزیکی منظم باعث بهبود عملکرد ذهن و حافظه، پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن، مدیریت وزن، کاهش فشارخون، بهبود سلامت قلب، بهبود کیفیت خواب، کاهش احساس اضطراب و افسردگی و... در گروه‌های سنی مختلف می‌شود.گفتنی است که فعالیت‌های فیزیکی منظم از بی‌رمقی و کاهش سطح انرژی در حین درمان سرطان جلوگیری می‌کند./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها