هزینه سفر به استانبول در سال 1403 چقدر است؟


هزینه سفر به استانبول در سال 1403 چقدر است؟

سواحل زیبا و چشم نواز، آب و هوای مطبوع و دلپذیر، بناها و جاذبه های تاریخی و باستانی، موزه های گوناگون و متنوع، شهربازی های مدرن و پرهیجان، مراکز خرید لوکس و حراجی های بی نظیر در کنار کافه...

سواحل زیبا و چشم نواز، آب و هوای مطبوع و دلپذیر، بناها و جاذبه های تاریخی و باستانی، موزه های گوناگون و متنوع، شهربازی های مدرن و پرهیجان، مراکز خرید لوکس و حراجی های بی نظیر در کنار کافه ها و رستوران های معروفی که انواع غذای لذیذ ترکی و بین المللی را به گردشگران ارائه می دهند، بر جذابیت این شهر توریستی افزوده است. با سفر به شهر استانبول به دل تاریخ ترکیه سفر می کنید و انواع بناها، کاخ های باشکوه، مساجد با عظمت و دیدنی و آثار باقی مانده از امپراطوری های بزرگ را در این شهر مشاهده می کنید.

اگر می خواهید به استانبول سفر کنید و در زیبایی های این شهر تاریخی غرق شوید، آژانس مسافرتی و گردشگری رویای زندگی انواع آفر تور استانبول را برایتان فراهم می کند. خدمات گردشگری رویای زندگی بسیار متنوع و جذاب است و بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، تور لیدر فارسی زبان و گشت شهری با ناهار را در اختیار شما قرار می دهد. اگر می خواهید به تور هوایی ارزان استانبول بروید حتما با رویای زندگی تماس بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه سفر به استانبول

برای سفر به استانبول باید در ابتدا برآوردی از میزان هزینه سفر و بودجه ای که قصد دارید برای آن در نظر بگیرید، داشته باشید. یکی از این موارد زمان سفر به استانبول است. در برخی ایام میزان تقاضای گردشگران برای سفر به این شهر تاریخی روندی صعودی دارد. فصل های بهار و تابستان این گونه اند. در فصل بهار آب و هوای مطبوع و دل انگیزی تمام شهر استانبول را فراگرفته و شکوفه ها و گل های بهاری نمایی بهشت گونه به این شهر رویایی بخشیده است.

در فصل بهار، تعطیلات نوروزی پرتقاضاترین ایام برای سفر به استانبول به شمار می رود. بسیاری از ایرانیان دوست دارند تعطیلات نوروز خود را در شهری مانند استانبول بگذرانند و یک نوروز تماشایی و خاطره انگیز را تجربه کنند. در این ایام هزینه تور استانبول به اوج می رسد و قیمت خدمات گردشگری به بالاترین حد خود می رسد. در فصل تابستان نیز همین گونه است و به دلیل گردشگری بودن فصل تابستان قیمت ها بالا می رود. این ایام به ایام «های سیزن» مشهور هستند.

با شروع فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و فعالیت دانشگاه ها، از حجم گردشگران ایرانی در استانبول کاسته می شود و به همین دلیل هزینه سفر به استانبول نیز کاهش می یابد. هر چه هوا رو به سردی برود، قیمت خدمات گردشگری در استانبول نزولی می شود. البته ایام کریسمس و تعطیلات سال نو را باید از آن مستثنی کرد. در این ایام که به ایام «لو سیزن» مشهور است، تورهای لحظه آخری استانبول نیز برگزار می شود که یک تجربه رویایی است. چون با هزینه پایین می توانید به استانبول سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید.

هزینه سفر به استانبول در سال 1403 چقدر است؟

اقامت در هتل یکی از فاکتورهای موثر بر هزینه سفر به استانبول است. تعداد ستاره و کلاس هتل، نزدیکی و دوری هتل به مرکز شهر و نقاط گردشگری و تجاری و خدماتی که به گردشگران ارائه می شود بر قیمت تور استانبول موثر است. مسلما اقامت در یک هتل لوکس 5 ستاره با خدمات در سطح بین المللی از یک هتل 3 ستاره معمولی گران تر است. همچنین فارغ از ستاره و کیفیت خدمات هتل، هر چه به مرکز شهر و نقاط گردشگری و تجاری شهر نزدیک تر باشد، گران تر و هر چه دورتر باشد ارزان تر خواهد بود.

نوع ایرلاین بر هزینه سفر به استانبول تاثیر می گذارد. قیمت بلیط هواپیما از ایرلاین های خارجی نظیر ترکیش ایرلاین از بلیط پرواز ایرلاین های ایرانی ارزان تر است. هزینه پرواز ایرلاین ایرانی حدود 3 میلیون تومان به بالا و هزینه بلیط ایرلاین های خارجی 5 میلیون تومان به بالا است. البته در پروازهای لوکس به 40 میلیون تومان نیز می رسد. نوع بلیط هواپیما نظیر فرست کلاس، بیزینس یا اکونومی بر قیمت بلیط تاثیر می گذارد. هواپیمایی ماهان، ایران ایر، کیش ایر، آتا، معراج از جمله شرکت های هواپیمایی ایرانی هستند.

تعداد روزهای سفر به استانبول موجب افزایش یا کاهش هزینه سفر به استانبول می شود. هر چه مدت زمان تور افزایش یابد بر هزینه ها افزوده می شود و با کاهش روزها، هزینه سفر به استانبول کاهش می یابد. به عنوان مثال تور 7 روزه استانبول زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های تاریخی و مراکز تفریحی و خرید در استانبول برای شما فراهم می کند ولی از تور استانبول 3 یا 4 روزه هزینه بیشتری خواهد داشت. اگر بخواهید با هزینه محدودتری به استانبول سفر کنید باید روزهای کمتری را در استانبول بمانید.

انتخاب نوع وسیله نقلیه سفر به استانبول نیز یک عامل موثر بر هزینه این سفر محسوب می شود. به دلیل همسایگی کشور ترکیه با ایران می توان به دو شیوه زمینی یا هوایی به استانبول سفر کرد. اگر بخواهید به یک سفر استانبول ارزان و مقرون به صرفه بروید می توانید سفر زمینی استانبول را تجربه کنید. این شیوه سفر به استانبول برای افرادی که با مدت طولانی مسیر مشکلی ندارند مناسب است چون در حدود 30 ساعت در مسیر خواهید بود تا به استانبول برسید.

سفر زمینی در ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان که گردشگران بیشتری برای استانبول وجود دارند برگزار می شود و بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. برخی افرادی که قصد خرید زیاد در استانبول دارند سفر زمینی را انتخاب می کنند چون با اضافه بار و جریمه فرودگاهی مواجه نمی شوند. سفر زمینی به استانبول از دو شهر تهران و تبریز برگزار می شود و هزینه بلیط اتوبوس برای هر نفر حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است. برای تور استانبول از مشهد باید ابتدا به تهران بروید و سپس به سمت استانبول حرکت کنید.

هزینه سفر به استانبول در سال 1403 چقدر است؟

سخن آخر

هزینه سفر به استانبول متغیر است و بنا بر زمان حرکت، شیوه مسافرت و تعداد روزهای سفر هزینه های متفاوتی را شامل می شود. ولی در مجموع می توان حداقل هزینه سفر به استانبول برای 3 یا 4 روز را از 7 میلیون تومان به بالا برآورد کرد. این مبلغ در ایام پر تقاضا به بالای 10 میلیون تومان می رسد. با رویای زندگی می توانید به یک تور استانبول ارزان با کیفیت عالی و خدمات بی نظیر بروید. فقط کافی است با کارشناسان خبره رویای زندگی در شعبه تهران یا کرج تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین فصل برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

بهار و پاییز از نظر آب و هوا برای سفر به استانبول مناسب است. فصل تابستان نیز برای تفریحات آبی عالی است. در فصل زمستان نیز می توانید تور استانبول ارزان با تخفیفات عالی را تجربه کنید.

برای سفر به استانبول ویزا لازم است؟

خیر. تنها گذرنامه با 6 ماه اعتبار کافی است.


هزینه سفر به استانبول در سال 1403 چقدر است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی