گروه هفت: دارایی‌های روسیه در توقیف می‌ماند


گروه هفت: دارایی‌های روسیه در توقیف می‌ماند

گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک، از تداوم تصرف دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارات‌ وارد آمده به اوکراین در جنگ و تحریم‌ها علیه حامیان روسیه خبر داد.

رهبران گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که دارایی‌های روسیه تا زمانی که «آسیب به اوکراین» جبران نشود، در توقیف می‌ماند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که در بیانیه گروه هفت آمده است: ما تاکید می‌کنیم که طبق نظام قانونی‌مان، دارایی‌های روسیه در اختیار ما تا زمانی که روسیه خسارات به بار آمده در اوکراین را جبران نکند، مسدود می‌ماند.

رهبران گروه هفت همچنین از اقدامات «قانونی» اتحادیه اروپا درباره استفاده احتمالی از دارایی‌های مسدود شده روسیه استقبال کردند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که کشورهای گروه هفت قصد دارند به انجام دادن اقداماتی در راستای کاهش درآمد روسیه از محل منابع انرژی و دیگر زمینه‌ها ادامه دهند.

گروه هفت تاکید کرد که به اقدامات خود در زمینه تشدید پایبندی به مقررات تعیین قیمت نفت روسیه نیز ادامه می‌دهد.

طبق این بیانیه، گروه هفت قصد دارد به اعمال تحریم علیه طرف‌های سومی که حامی روسیه هستند نیز ادامه بدهد.

افزون بر این، در بیانیه گروه هفت آمده است: ما در حال تقویت کمک‌های امنیتی به اوکراین و افزایش توانمندی‌های تولید و عرضه(تسلیحات) به این کشور هستیم.

گروه هفت: دارایی‌های روسیه در توقیف می‌ماند

در این بیانیه، همچنین با اشاره به مرگ "الکسی ناوالنی" منتقد اصلی کرملین آمده است که گروه هفت از طریق اعمال تحریم‌های حقوق بشری و دیگر روش‌ها، به اقدام برای پاسخگو کردن «افراد مقصر در مرگ ناوالنی» ادامه می‌دهد.

ناوالنی که در ژانویه سال ۲۰۲۱ در بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد، در اوت ۲۰۲۳ به اتهامات مختلفی، از جمله افراط‌گرایی و فساد به گذراندن ۱۹ سال زندان محکوم شد. او در حال گذراندن دوران حبس خود بود که جمعه گذشته مرگ او اعلام شد. تحقیقات درباره علت مرگ ادامه دارد.

دولت روسیه هر گونه نقش داشتن در مرگ ناوالنی را رد کرده که در گمانه‌زنی‌های غرب مطرح شده است.

اجلاس سران گروه هفت شنبه‌شب از طریق ویدیوکنفرانس و با حضور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برگزار شد.

گروه هفت: دارایی‌های روسیه در توقیف می‌ماند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان