لوکاشنکو: براندازی دولت بلاروس حتی به رادیکال‌ترین شکل ممکن نیز دشوار است


لوکاشنکو: براندازی دولت بلاروس حتی به رادیکال‌ترین شکل ممکن نیز دشوار است

اقتصادنیوز: رییس جمهور بلاروس با حاضر شدن در جمع خبرنگاران پس از انداختن رای خود در انتخابات پارلمانی بلاروس گفت که براندازی دولت بلاروس حتی به رادیکال‌ترین شکل ممکن نیز دشوار خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس با حضور در شعب اخذ رای انتخابات پارلمانی این کشور و انداختن رای خود، در جمع خبرنگاران، گفت: دوران سختی پیش روی ما است. افزون بر حرفه‌ای‌گری، نمایندگان باید برای ملت بلاروس جان‌فشانی کنند.

خبر مرتبط
بلاروس به باشگاه قدرت های هسته‌ای پیوست

اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور روسیه گفت بلاروس به باشگاه «قدرت‌های هسته‌ای» پیوسته است. اشاره او به بهره‌برداری موفقیت‌آمیز مینسک از اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط «روس‌اتم»، شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه ساخته شد.

خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا) در این باره گزارش داد که لوکاشنکو در پاسخ به این که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۵ بلاروس شرکت خواهد کرد، گفت: به آن‌ها (اپوزیسیون) بگویید که این کار را خواهم کرد. هر چه شرایط سخت‌تر شود، در ما و جامعه ما شور بیشتری ایجاد خواهند کرد. هیچ کسی، هیچ رییس جمهور مسئولی ملت خود را که همراه او بود، تنها نمی‌گذارد، هر چه آن‌ها بیشتر به شما، من و جامعه بیشتر فشار بیاورند، من سریع‌تر برای این انتخابات اقدام خواهم کرد. نگران نباشید، ما کاری را که برای بلاروس لازم است، انجام خواهیم داد.

رییس جمهور بلاروس همچنین گفت که در هیچ کجای دنیا انتخاباتی برگزار نمی‌شود که مانند انتخابات بلاروس «آزاد، منصفانه و قانون‌مند» باشد.

خبر مرتبط
توصیه کنایه‌آمیز رئیس‌جمهور بلاروس به غرب در سازمان ملل

اقتصادنیوز: لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس از دولت‌های غربی خواست تا به جای جنگ‌افروزی، پول‌هایشان را صرف بهبود وضعیت محیط زیست کنند.

او با گفتن این که سناریوهای اپوزیسیون برای بلاروس تحقق‌ناپذیر است، بیان کرد: ما باید روی اهداف و منافعمان تمرکز کنیم، جدی باشیم و سیاست عدالت را دنبال کنیم.

لوکاشنکو تاکید کرد که براندازی دولت بلاروس حتی به رادیکال‌ترین شکل ممکن نیز دشوار خواهد بود.

وی درباره موضع ارمنستان راجع به خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی نیز گفت: ما کاملا با آرامش به این موضوع واکنش نشان می‌دهیم. اگر آن‌ها نمی‌خواهند در سازمان پیمان امنیت جمعی باشند، این سازمان از هم فرو نمی‌پاشد و از بین نمی‌رود.

اگرچه او توضیح داد که فعلا هیچ اعلامیه رسمی در این باره از ایروان دریافت نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج