سنتکام حمله موشکی یمن به کشتی آمریکایی را تایید کرد


سنتکام حمله موشکی یمن به کشتی آمریکایی را تایید کرد

سنتکام پس از دو روز حملات موشکی اخیر نیروهای یمنی علیه کشتی‌ آمریکایی را تایید کرد.

سنتکام حمله موشکی یمن به کشتی آمریکایی را تایید کرد

به گزارش راهبرد معاصر. فرماندهای مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در فضای مجازی با انتشار بیانیه‌ای حملات موشکی اخیر نیروهای یمنی به یک کشتی آمریکایی را تایید کرد.

در این بیانیه به حمله دو روز پیش نیروهای یمنی اشاره و گفته شده است: «در ۲۴ فوریه در ۱۱:۴۵ ب. ظ. (به وقت صنعا)، نیروهای یمنی یک موشک بالستیک ضد کشتی را شلیک کردند که احتمالاً از نوع M/V Torm Thor بوده است. این موشک یک تانکر فرآورده‌های شیمیایی/نفتی تحت پرچم ایالات متحده و متعلق به این کشور در خلیج عدن را هدف قرار داده بود. این موشک به آب اصابت کرد و خسارتی در پی نداشت.»

در ادامه این بیانیه گفته شده است: «اوایل شب، حدود ساعت ۹ شب (به وقت صنعا)، نیروهای سنتکام برای دفاع از خود دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را بر فراز جنوب دریای سرخ سرنگون کردند. سومین پهپاد نیز در حین پرواز سقوط کرد.»

آمریکا همچنین در توجیه دیگر حملات خود در دریای سرخ افزود: «نیروهای سنتکام پهپادهای سرنگون شده را شناسایی کردند و مشخص شد که آنها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه هستند. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری ایالات متحده انجام می‌شود.»

این ادعای سنتکام در حالی مطرح شده که روز گذشته وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن بار دیگر تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور برای هیچ کشتی در دریای سرخ به جز کشتی‌های اسراییلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ممانعت ایجاد نخواهند کرد و مسیر کشتیرانی بین المللی امن است و به آن هیچ آسیبی نخواهد رسید.

سرلشکر ناصر العاطفی در سخنرانی در مراسم پایان دوره فرماندهان تیپ، گردان‌ها و گروهان‌های نیروهای ذخیره در ناحیه پنجم نظامی ارتش یمن، بر پایبندی صنعا به همه منشورها و میثاق‌های بین المللی که عزت و حاکمیت یمن را نقض نمی‌کند، تأکید کرد و ادامه داد: ما متولی تأمین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب و تنگه باب المندب هستیم و هیچ‌کس بر آب‌های سرزمینی ما و بر ژئوپلیتیک جدید یمن حاکمیتی نخواهد داشت. یمن کشور مستقل و قدرتمندی است که در مجامع بین المللی حضور گسترده و مؤثر دارد. ساختار امنیت دریایی در دریاهای سرخ و عرب پس از توقف عربده‌کشی رژیم صهیونیستی در این دریاها که همیشه منبع تهدید دائمی بوده است، به درستی بازسازی شد.

العاطفی تصریح کرد: یمن به محاسبات آمریکا تا زمانی که دولت این کشور اسیر محاسبات رژیم صهیونیستی است، هیچ اهمیتی نمی‌دهد. آمریکا می‌داند که یمن در مدار آن حرکت نمی‌کند و نمی‌تواند با سلاح و قدرت خود یمنی‌ها را بترساند.

وزیر دفاع یمن تأکید کرد: تا زمانی که قتل‌عام و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به قوت خود باقی است، ما به انجام وظایف خود علیه این رژیم غاصب ادامه می‌دهیم و عملیات‌های ما متوقف نمی‌شود. این قولی است که ما داده‌ایم و از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم و ما هر وعده‌ای داده‌ایم به آن عمل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مردم یمن بهای سنگینی پرداخته‌اند و آمریکا اجازه نداد صلح، امنیت و ثبات در کشورشان برقرار شود و اکنون آمریکای متجاوز از رژیم صهیونیستی برای کشتار و نسل‌کشی ملت فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌کند. دور کردن مردم و نیروهای مسلح یمن از این معادله سخت است و همه الزامات بر یمنی‌ها اقتضا می‌کند که در صف نخست مقابله با پروژه صهیونیستی باشیم./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج