سنتکام حمله موشکی یمن به نفتکش آمریکایی را تایید کرد


سنتکام حمله موشکی یمن به نفتکش آمریکایی را تایید کرد

اقتصادنیوز: ۲ روز پس از هدف قرار گرفتن یک کشتی نفتکش فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) این عملیات را تایید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صبح دوشنبه اعتراف کرد که یمن یک موشک بالستیک ضد کشتی شلیک کرده که کشتی «TORM THOR» را در خلیج عدن در ۲۴ فوریه هدف قرار داده‌است.

خبر مرتبط
پیام هشدارآمیز وزیر دفاع یمن به آمریکا

اقتصادنیوز: وزیر دفاع یمن با بیان اینکه دوره قیمومیت آمریکا و متحدانش بر دریای سرخ سپری شده است، گفت: واشنگتن و متحدانش باید به وضعیت جدید دریای سرخ عادت کنند.

به نقل از شبکه المیادین، فرماندهی مرکزی آمریکا با بیان اینکه این کشتی یک نفتکش آمریکایی است و پرچم آمریکا را حمل می‌کرده، مدعی شد که موشک به داخل آب سقوط کرده و خسارت و جراحتی در پی نداشته‌است.

در بیانیه سنتکام ادعا شده‌است: نیروهای آمریکایی روز گذشته ۲ پهپاد را بر فراز دریای سرخ جنوبی سرنگون کردند.

خبر مرتبط
فوری/ حمله آمریکا و انگلیس به 18 هدف در یمن

اقتصادنیوز: آمریکا و هفت کشور دیگر اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و انگلیس شنبه شب به ۱۸ هدف در هشت محل در یمن حمله کردند.

این در حالی است که سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ۲ روز پیش از اجرای عملیات کیفی نظامی با هدف قرار دادن کشتی نفتی آمریکایی «تورم ثور» در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب دریایی خبر داد.

وی افزود: نیروی هوایی یمن تعدادی ناو آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داد.

سریع تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن برای دفاع از کشور، مردم و ملت خود، با عملیات نظامی با کیفیت‌تر علیه تمامی اهداف متخاصم در ۲ دریای سرخ و عرب مقابله خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح یمن همراه با همه مردم یمن به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین ادامه می‌دهند، تاکید کرد: عملیات نظامی آنها متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوزات متوقف شود و محاصره فلسطینیان در نوار غزه برداشته شود.

محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت صنعا نیز یکشنبه تاکید کرد که آمریکا، انگلیس و «اسرائیل» باید بدانند که کاهش جغرافیا و ادعای قیمومیت دریاها «مردود و نامطلوب است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا