هشدار نگران‌کننده برلین به کی‌یف


هشدار نگران‌کننده برلین به کی‌یف

آلمان با شدت تمام در جستجوی مهمات در سراسر جهان برای کمک به اوکراین است.

به گزارش اسپوتنیک، مجله آلمانی اشپیگل نوشت که آلمان برای یافتن گلوله برای نیروهای مسلح اوکراین به اقدامات ناامیدانه متوسل شده است.
ژنرال کریستین فرویدینگ، رئیس ستاد ویژه در امور اوکراین وابسته به وزارت دفاع آلمان به خبرنگاران گفت: "ما در تلاش هستیم تا مهمات مورد نیاز اوکراین را در سراسر جهان خریداری کنیم. اما توپخانه و مهمات ضد هوایی را نمی توان "به وفور در قفسه فروشگاه ها پیدا کرد."
این نشریه به نوبه خود افزود که وزارت دفاع آلمان هر روز مجبور می شود راه های جدیدی برای به دست آوردن گلوله های کمیاب برای کی‌یف ارائه دهد.
به گفته نویسندگان مقاله، زمان بر علیه متحدان اروپایی اوکراین کار می کند. به گفته سرویس‌های اطلاعاتی غرب، ذخایر خود اوکراین "حداکثر تا ژوئن" و احتمالاً زودتر تمام خواهد شد.
اوایل فوریه، یگور چرنف، نماینده پارلمان اوکراین، اعتراف کرد که وضعیت در میدان جنگ به دلیل کمبود مهمات نیروهای اوکراینی بحرانی است.
علاوه بر این، رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین نامه ای به اتحادیه اروپا نوشت و کمبود شدید گلوله برای نیروهای مسلح اوکراین را تشریح کرد و همچنین از اینکه نیروهای روسی روزانه سه برابر بیشتر از مهمات استفاده می کنند، شکایت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ردپای بزرگترین پرنده شکارچی تاریخ کشف شد + عکس