مجاز شدن شهرداری تهران برای استفاده از 160 متر مکعب نشتی آب سد لار / بیمارستان ها درخواست مخزن آب اضطراری بدهند + فیلم


مجاز شدن شهرداری تهران برای استفاده از 160 متر مکعب نشتی آب سد لار / بیمارستان ها درخواست مخزن آب اضطراری بدهند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی پیرهادی ، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه مدیریت شهری، کمبود آب در تهران در فصل گرمای سال...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی پیرهادی ، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه مدیریت شهری، کمبود آب در تهران در فصل گرمای سال بعد را چگونه مدیریت خواهد کرد، گفت: در وهله اول، می بایست آبفا در این خصوص اقداماتی را انجام دهد. ایران شرایط کم آبی را در دهه های گذشته به وفور داشته است؛ اما پیشبینی های لازم در این خصوص کمتر دیده شده است. نمونه اش هم این است که حدود 90 درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو می بایست در این خصوص اقدامات ویژه ای داشته باشند.

صرفه جویی در آلمان تا حدود 70 درصد با وسایل کاهنده مصرف آب

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین لازم به ذکر است که کشورهای توسعه یافته از دستگاه های کاهنده آب به خوبی استفاده می کنند. مثلا در آلمان وسایل کاهنده تا حدود 70 درصد می توانند نسبت به کاهش مصرف آب کمک کننده باشند. باید توجه داشت این شرایط در کشوری مثل آلمان که میزان بارندگی در آن بسیار بیشتر از ایران است دیده می شود.

گام بلند شهرداری تهران برای استفاده از 160 میلیون مترمکعب نشتی آب سد لار

مهدی پیرهادی با اشاره به اینکه شورای شهر در حوزه شهری، هشدارهای لازم را داده است و همچنین در بودجه 1403 نیز این اجازه به شهرداری تهران داده شده است که تفاهم نامه هایی را با دولت منعقد کند تا نشتی آب سد لار که حدودا 160 میلیون متر مکعب است و به دریای خزر می ریزد را در شهر تهران استفاده کند. برای این مهم، به شهرداری تهران اجازه داده شده است که تا رقم حدود چهار هزار میلیارد تومان با دولت تفاهمنامه منعقد کند. همچنین به شهرداری تهران این اجازه داده شده که طی تفاهمنامه ای، هزار میلیارد تومان برای انتقال پساب از تصفیه خانه های فاضلاب در قسمت های مختلف شهر به مناطق 22گانه تهران منعقد کند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بیشتر تصفیه خانه های پایتخت در جنوب شهر تهران واقع شده اند. البته تصفیه خانه های دیگری نیز داریم ولی میزان تولید پساب در آنها بسیار کم است؛ لذا می بایست از دو تصفیه خانه در جنوب تهران و همچنین تصفیه خانه فیروزبهرام انتقال آب صورت گیرد. این مهم نیازمند این است که یک شبکه خطوط انتقال آب به وجود بیاید. در خصوص هوشمندسازی آب، انتقال روان آب ها و بازچرخانی آب نیز بودجه هایی را در نظر گرفته ایم. برای مثال برای هوشمندسازی آب در بوستان های تهران، حدود 300 میلیارد تومان برای سال 1403 تخصیص داده ایم.

مدارس شبانه روزی و بیمارستان های پرتردد درخواست مخزن آب اضطراری بدهند

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در پایان در خصوص مخازن آب اضطراری در تهران گفت: فلسفه وجودی این مخازن به این جهت است که در شرایط اضطرار از جمله زلزله ، مردم این امکان را داشته باشند که تا 72 ساعت آب شرب آشامیدنی بهداشتی در اختیارشان قرار بگیرد. در 1402 میزان این مخازن افزایش چشمگیری خواهد داشته و این روند ادامه خواهد داشت. در برخی از مدارس و بیمارستان ها هم این مخازن استفاده می شود. نکته این است که در بعضی از بیمارستان های پر تردد و برخی مدارس که بعضا شبانه روزی هستند، دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش می توانند درخواست تعبیه چنین مخازنی را به ما بدهند.


مجاز شدن شهرداری تهران برای استفاده از 160 متر مکعب نشتی آب سد لار / بیمارستان ها درخواست مخزن آب اضطراری بدهند + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...