امیرعبداللهیان وارد ژنو شد


امیرعبداللهیان وارد ژنو شد

وزیر امور خارجه ایران در رأس هیأتی و به منظور شرکت در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین بخش عالیرتبه کنفرانس خلع سلاح وارد ژنو شد.

امیرعبداللهیان وارد ژنو شد

به گزارش راهبرد معاصر. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور شرکت در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل دقایقی قبل و در رأس هیأتی وارد شهر ژنو مقر اروپایی سازمان ملل متحد شد.وی ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی در بخش عالیرتبه پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر با مقامات عالیرتبه سازمان ملل و برخی همتایان حاضر در ژنو دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مرضیه افخم مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت خارجه، نیلی مدیرکل غرب اروپا و اسماعیل بقایی هامانه مشاور وزیر امور خارجه، امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.شرکت در بخش عالیرتبه نشست سالانه (۲۰۲۴) کنفرانس خلع سلاح و نشستی درباره فلسطین و سخنرانی در این دو نشست از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در این سفر است.

وی در نشست فلسطین به تشریح مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین و بحران جاری در غزه و کرانه باختری خواهد پرداخت.رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران هشتم و نهم اسفند سال گذشته (۱۴۰۱) نیز در سفر به ژنو در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین بخش عالیرتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت و سخنرانی کرد و در حاشیه این نشست‌ها با تعدادی از همتایان و مقامات عالیرتبه سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی