قطر ظرفیت تولید گاز خود ر افزایش می‌دهد


قطر ظرفیت تولید گاز خود ر افزایش می‌دهد

قطر اعلام کرد که ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع را از 77 میلیون تن به 142 میلیون تن افزایش خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قطر اعلام کرد که ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع را تا پیش از پایان 2030، از 77 میلیون تن در سال به 142 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد که این رقم نشان دهنده افزایش 85 درصدی تولید نسبت به سطح فعلی است.

سعد بن شریده الکعبی، وزیر انرژی قطر از اجرای یک پروژه جدید توسعه میدان گاز طبیعی مایع تحت عنوان میدان شمال غربی خبر داد.

وی اشاره کرد که آزمایش های فنی نشان داد که گسترش لایه‌های گاز در میدان شمال به بخش غربی این میدان رسیده که امکان توسعه پروژه ای جدید برای تولید گاز طبیعی مایع در راس لفان را فراهم می کند.

الکعبی تاکید کرد که بررسی های اخیر مشخص کرده است که میدان شمال دارای مقادیر گاز بیشتری است که حدود 240 میلیارد فوت مکعب ارزیابی می شود و حجم ذخایر گاز قطر را از 1.760 تریلیون فوت مکعب به 2 تریلیون فوت مکعب افزایش می دهد و حجم میعانات را از 70 به 80 میلیارد بشکه می رساند علاوه بر اینکه مقادیر زیادی گاز الی پی جی، اتان و هلیوم داراست.

پروژه توسعه میدان گاز طبیعی قطر نیازمند احداث 2 واحد برای مایع سازی گاز طبیعی علاوه بر 6 واحد دیگر است که در پی پروژه های توسعه قبلی احداث می شود.

میدان گاز شمال قطر، بزرگترین میدان گاز در جهان با مساحت حدود 9700 کیلومترمربع است که 6 هزار کیلومتر آن در آب های سرزمینی قطر قرار دارد و بقیه آن متعلق به ایران است.

این میدان در سال 1971 کشف شد و تولید در آن از 1989 آغاز شد.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان