زمان بازگشت حسن یزدانی به اردوهای تیم ملی


زمان بازگشت حسن یزدانی به اردوهای تیم ملی

مربی تیم ملی کشتی آزاد به تشریح آخرین وضعیت جسمانی قهرمان جهان و المپیک پرداخت و زمان بازگشت او به اردوهای تیم ملی را اعلام کرد.

زمان بازگشت حسن یزدانی به اردوهای تیم ملی

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسن یزدانی آبان امسال کتف راست خود را به تیغ جراحان سپرد و پس از ۲ روز استراحت از بیمارستان مرخص شد. جراحی کتف یزدانی نگرانی‌ها درباره حضور این قهرمان در المپیک پاریس افزایش داد و حتی برخی باور داشتند که المپیک برای عنوان‌دار جهان به پایان رسیده است اما این تمام داستان مصدومیت پرافتخارترین آزادکار ایرانی نیست زیرا این روزها کارشناسان خبر از بازگشت او به تمرینات داده‌اند.

اباذر اسلامی، مربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به آخرین وضعیت مصدومیت قهرمان جهان و المپیک پس از عمل جراحی گفت: او تمرینات خود را در جویبار زیر نظر کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد پیگیری می‌کند البته شرایط جسمانی او خوب توصیف شده است. قرار بر این بود تا یزدانی تمرینات خود را پس از عید نوروز آغاز کند اما با نظر کادر فنی تیم ملی بعد از قهرمانی آسیا به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: هم اینک با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته، وضعیت کتف او خوب است اما با توجه به شرایط موجود هنوز به مرز آمادگی کامل برای حضور در تمرینات تیم ملی نرسیده است. یزدانی در زمان حضور در مازندران تمرینات اختصاصی و فنی خود را زیر نظر اعضای کادرفنی پیگیری‌ کرد البته با مساعد شدن شرایط‌ جسمانی، می‌تواند در اردوی تیم ملی شرکت کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت جسمانی کامران قاسم‌پور نیز پس از عمل جراحی نیز توضیح داد: کامران چند روز پیش جراحی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. هم اینک شرایط جسمانی او مطلوب است. به طور قطع این عمل سرپایی هیچ مشکلی برای آینده او و حضورش در رقابت‌های گزینشی و قهرمانی آسیا ایجاد نخواهد کرد.

اسلامی همچنین در خصوص شیوع بیماری ویروسی در اردوی تیم ملی کشتی نیز گفت: رحمان عموزاد خلیلی ابتدا دچار این بیماری ویروسی شده بود و در نهایت با تصمیم کادر پزشکی فدراسیون قرنطینه شد ولی به مرور سایر نفرات از جمله امیرمحمد یزدانی و نفرات دوم و سوم برخی اوزان دچار ضعف جسمانی شدند. مهم‌ترین علائم این بیماری ویروسی سردرد، ضعف جسمانی، گلودرد و سرفه مکرر بود که در حال حاضر شرایط جسمانی آنان بهبود یافته است.

رقابت‌های گزینشی قاره‌ای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ۳ روز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می‌شود. آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت در شهر استانبول ترکیه و در سطح جهانی برگزار می‌شود. المپیک پاریس ۱۵ تا ۲۱ مرداد سال آینده و در ۱۸ وزن المپیکی (۶ وزن مردان آزاد، ۶ وزن مردان فرنگی، ۶ وزن زنان) برگزار می‌شود./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت پایگاه جدید بالگردهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین