تنها راه صلح این است که ارمنستان تمام شروط ما را بپذیرد


تنها راه صلح این است که ارمنستان تمام شروط ما را بپذیرد

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) گفت ارمنستان باید ادعاهای ارضی خود بر خاک این کشور را کنار گذاشته و شروط باکو را بپذیرد.

« الهام علی‌اف » رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت ارمنستان باید درک کند تنها راه بهبود شرایط این است که تمامی شروط باکو را پذیرفته و ادعاهای ارضی خود را فراموش کند.

علی‌اف با بیان اینکه «ارمنستان و حامیانش فکر می‌کردند کسی با آن‌ها برخورد نمی‌کند»، گفت: «آن‌ها کاملاً اشتباه می‌کردند و هنوز هم اشتباه می‌کنند».

ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه «قره‌باغ کوهستانی» درگیری طولانی‌مدت دارند. در سپتامبر ۲۰۲۳، جمهوری آذربایجان کنترل این منطقه را به دست گرفت؛ منطقه‌ای که اکثر ساکنان آن ارمنی‌تبار هستند. در نتیجه این حمله، تقریباً همه ساکنان محلی به ارمنستان فرار کردند.

تنها راه صلح این است که ارمنستان تمام شروط ما را بپذیرد

باکو در زمان آن حمله از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاک‌سازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجی‌گری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان باکو و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. بااین‌حال، در نتیجه حمله نیروهای جمهوری آذربایجان دست‌کم ۱۰۰ هزار تن از ۱۲۰ هزار سکنه ارمنی آن به ارمنستان رفتند.

به گزارش پایگاه خبری «ترند» علی‌اف گفت: ارمنستان به دنبال یک «صاحب» جدید بوده و در آغوش دیگران به دنبال یک پناهگاه می‌گردد. ایروان باید بفهمد که تنها راه پذیرش تمامی شروط آذربایجان و کنار گذاشتن ادعاهای ارضی در مقابل آذربایجان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی