پیش بینی قیمت دلار 8 اسفند 1402


پیش بینی قیمت دلار 8 اسفند 1402

قیمت دلار روز دوشنبه با افزایش ۵۰۰ تومانی به بیشترین سطح قیمت، طی سه هفته اخیر رسید. کارشناسان اقتصادی با توجه به تورم و رشد تقاضا، روند صعودی را برای قیمت دلار در روزهای پایانی سال پیش‌بینی کرده بودند.

پیش بینی قیمت دلار 8 اسفند 1402

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار در سومین روز هفته با روند افزایشی معامله شد. اسکناس دلار با رشد ۵۰۰ و ۶۰۰ تومانی در پله هفت و هشت کانال هفتم از کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد.

معامله‌گران، همچنان سیاست‌گذار را یکه‌تاز بازار ارز می‌دانند؛ آنها معتقدند اگر فشار بازارساز نبود دلار به راحتی در کانال‌های پایانی کریدور بالاتر قرار می‌گرفت. بازیگران بازار ارز از هفته گذشته نوسانات افزایشی محدود قیمت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی را پیش‌بینی کرده بودند. معاملات امروز بازار ارز حاکی از تمایل معامله‌گران به خرید بود تا فروش.


در حالی که اخبار مربوط به سفر بامداد دوشنبه امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به ژنو، برای شرکت در پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت، اما نتوانست در روند قیمت‌ها تاثیری بگذارد.

فعالان بازار ارز معتقدند با اخبار می‌توان بازار را تحت تاثیر قرار داد و نوسان‌هایی ایجاد کرد اما این شرایط نمی‌تواند مستمر باشد. آنها می‌گویند کشور به پول احتیاج دارد و این طور اخبار یک‌سری را فروشنده می‌کند و برخی نیز دست از معامله می‌کشند، اما یک روند موقتی است.


گفتنی است دوشنبه هفتم اسفند، درهم با افزایش ۱۰۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۷۸۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن، قیمت تتر ۱۵۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۷ هزار و ۶۵۰ تومانی قرار گرفت. در سومین روز هفته، پوند انگلیس رشد ۷۵۰ تومانی داشت و به کانال ۷۳ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۳ هزار و ۳۷۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو رشد ۷۱۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۲ هزار و ۷۷۰ تومان رسید./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...