کدام مقاصد قطار پرطرفدار هستند؟


کدام مقاصد قطار پرطرفدار هستند؟

سفر ریلی پرطرفدار به چند مقصد داخلی در حال حاضر تقریبا همه استان‌ها، به‌جز چند مورد انگشت‌شمار، به شبکه ریلی کشور متصل‌اند و بین آنها مسیر قطاری وجود دارد یعنی مسافران می‌توانند با...

سفر ریلی پرطرفدار به چند مقصد داخلی

در حال حاضر تقریبا همه استان‌ها، به‌جز چند مورد انگشت‌شمار، به شبکه ریلی کشور متصل‌اند و بین آنها مسیر قطاری وجود دارد یعنی مسافران می‌توانند با رزرو اینترنتی بلیط قطار بدون مراجعه به ایستگاه راه‌آهن و به‌صورت کاملا آنلاین، بلیط سفر خود را تهیه کنند.

۱. مشهد، کلان‌شهر شرقی ایران‌زمین

قطار تهران مشهد جزو پرترددترین مسیر‌های ریلی کشورمان است. امکان انتخاب میان قطارهای سریع‌السیر یا لاکچری، راحتی سفر خانوادگی و دسته‌جمعی در کابین‌های قطار، هزینه کمتر نسبت به بلیط هواپیما و فاصله طول‌و‌دراز مشهد از کلان‌شهرهای بزرگ کشور، مسافران را به انتخاب مسیر ریلی و تهیه آنلاین بلیط قطار ترغیب می‌کند.

۲. جزیره قشم با طبیعت اعجاب‌انگیز

اگر از نقاط شمالی یا مرکزی کشور عازم قشم هستید، مسیر ریلی بهترین و امن‌ترین انتخاب برای این سفر طولانی است چراکه رانندگی در جاده‌های بیابانی منتهی به قشم برای بسیاری از مسافران خسته‌کننده و هزینه سفر هوایی هم سرسام‌آور است. شهر تماشایی بندرعباس به‌خاطر موقعیت تجاری و جغرافیایی ویژه‌اش، در طول سال قدم‌به‌قدم پر از گردشگر داخلی و خارجی است.

۳. شیراز، شهری با تاریخ و فرهنگ غنی

کدام مقاصد قطار پرطرفدار هستند؟

شیراز یک مقصد تفریحی و دل‌انگیز پر از جاذبه‌های بصری و آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند است. حیف است با رانندگی تا شیراز، خستگی را جایگزین ذوق و اشتیاق گشت‌و‌گذار در شهر کنیم. بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند در کوپه‌های امن و راحت قطار سفر کنند و اتومبیل خود را با هزینه‌ای معقول با قطار به مقصد برسانند.

۴. یزد، نخستین شهر تاریخی ایران

برای یک سفر ارزان و بی‌دغدغه تا یزد، خالی از فشار برنامه‌های جاری سفر و نگرانی بابت سوانح جاده‌ای، تور مسافرتی داخلی با قطار تجربه راحت و دلنشینی است. عامل مهمی که مسافران عازم یزد را به‌سمت سفرهای قطاری می‌کشاند، مقایسه فاصله نسبتا زیاد فرودگاه یزد از مرکز شهر و فاصله کوتاه ایستگاه راه‌آهن از مرکز شهر یزد است. بیشتر مسافران با رزرو آنلاین بلیط قطار تهران، بلیط قطار مشهد، تبریز، اهواز، اصفهان یا ساری بار سفر می‌بندند.

۵. تبریز با آثار گردشگری ارزشمند

بیشتر مسافرانی که از شهرهای دور مثل تهران، شیراز، کرمان یا مشهد عازم تبریزند و می‌خواهند سفری آسان، مقرون‌به‌صرفه و مملو از آسودگی خاطر داشته باشند، سراغ خرید اینترنتی بلیط قطار تبریز می‌روند. در کوپه‌های قطار، مسافرانِ سفرهای کاری فضای کافی برای کارکردن با لپ‌تاپ و رسیدگی به کارهای عقب‌مانده را دارن.

۶. ساری در یک قدمی جنگل و دریا

حتی عده زیادی از مسافرانی که امکان سفر هوایی یا زمینی تا ساری را دارند، به‌خاطر زیبایی دل‌انگیز مسیر ریلی منتهی به این مقصد، سراغ رزرو بلیت قطار می‌روند. می‌توان گفت مهم‌ترین دلیل محبوبیت سفر قطاری به ساری، آمار نگران‌کننده سوانح و تصادفات جاده‌ای در جاده‌های شمالی و امکان تماشای مناظر شگفت‌انگیز طبیعت ایران از پشت پنجره کوپه‌های قطار است.

۷. لرستان با آب‌و‌هوای بی‌نظیر مدیترانه‌ای

سفر قطاری به لرستان حال‌و‌هوای دلنشینی دارد که در هر سفری تجربه نمی‌کنید: چیزی شبیه ماجراجویی در دل یک فیلم کلاسیک با چشم‌انداز زیبای کوه‌های زاگرس، رودهای خروشان، آبشارهای متعدد، دشت‌ها و جنگل‌های انبوه. حتی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبشار منطقه، یعنی آبشار بیشه، یک ایستگاه قطار اختصاصی برای مسافران دارد!

۸. رشت، شهر زیبای شمال کشور

لذت سفر در مسیر جاده ابریشم ایران و تماشای بکرترین مناظر طبیعت شمال، مسیرهای ریلی منتهی به رشت را طی چند سال اخیر پرطرفدار کرده است. از سوی دیگر، به‌دلیل شلوغی همیشگی جاده‌های شمال کشور و حوادث ریزودرشت در ایام تعطیلات، مسافران صبورانه طولانی‌بودن سفر قطاری را تحمل می‌کنند تا سفری امن و تماشایی را در ایستگاه راه‌آهن شهر رشت به پایان برسانند.

سفر ریلی پرطرفدار به چند مقصد خارجی

کدام مقاصد قطار پرطرفدار هستند؟

سفر قطاری به خارج از ایران طرفداران خاص خود را دارد. تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از تماشای مناظر خیره‌کننده و عبور از میان رودها، کوه‌ها و جنگل‌ها به‌سمت کشوری دیگر! در ادامه چند نمونه از محبوب‌ترین مسیرهای قطاری خارجی را معرفی کرده‌ایم.

۱. آذربایجان، مقصد گردشگری ارزان

با بازشدن مسیر ریلی آستارا به باکو بعد از همه‌گیری کرونا، سفر به آذربایجان به یکی از محبوب‌ترین سفرهای ریلی ایران تبدیل شد. ارزان‌بودن و مدت‌زمان نسبتا کوتاه این سفر برای مسافران ایرانی دلچسب است و هر بهار آنان را به مرز آستارا می‌کشاند.

۲. وان و آنکارا در قلب ترکیه

هزینه گزاف سفر هوایی به ترکیه و علاقه زیاد گردشگران ایرانی به این سفر، مسافران بسیاری را به‌سمت مسیرهای قطاری می‌کشاند. برای سفر به آنکارا در کشور ترکیه، مسافران ایرانی بلیت قطار تهران آنکارا را رزرو می‌کنند و با عبور از مرز ریلی تبریز، خود را به شهر وان می‌رسانند.

۳. گرجستان با طبیعت بکر و زیبا

مسافران زمینی گرجستان باید ابتدا سوار قطار آستارا باکو شوند و در مرحله بعد خود را به تفلیس برسانند. هرساله بسیاری از مسافران ایرانی برای تماشای دیدنی‌های طبیعی، جذابیت‌های تفریحی و بازدید از کلیساها و قلعه‌های تاریخی مطلوب گرجستان، بار سفر می‌بندند و برای کاهش هزینه‌های این سفر خارجی، مسیر ریلی را انتخاب می‌کنند.

۴. ارمنستان، مهد تاریخ و جاذبه‌های طبیعی

به‌لطف خط ریلی میان ایران و گرجستان، امکان سفر قطاری به ارمنستان هم برای مسافران ایرانی فراهم است. مسافران می‌توانند با نشستن در قطار باکو، تفلیس و بعد قطار ایروان، خود را به ارمنستان برسانند. با وجود اینکه روزانه تنها یک قطار از تفلیس به ایروان حرکت می‌کند و این سفر از ایران غیرمستقیم است.

۵. ترکمنستان، مملو از اماکن باستانی معروف

یکی دیگر از کشورهای همسایه که مرز ریلی با ایران دارد و پذیرای قطار مسافران ایرانی است، ترکمنستان است. این بار هم هزینه بالا و پیچیدگی سفر هوایی دو عاملی هستند که مسافران را به‌سمت سفر ریلی به ترکمنستان می‌کشانند.


کدام مقاصد قطار پرطرفدار هستند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)