دیدار اولیانوف با نماینده ایران در آژانس اتمی/غنی‌سازی ایران افزایش یافت؟


دیدار اولیانوف با نماینده ایران در آژانس اتمی/غنی‌سازی ایران افزایش یافت؟

اقتصادنیوز: نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیدار خود با نماینده دائم ایران در این آژانس خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف در پیامی در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: روز سه شنبه با محسن نذیری‌اصل، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کردم و تعدادی از مسایل مربوط به نشست آتی شورای حکام را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه هفته جاری در گزارش فصلی محرمانه خود که بخش‌هایی از آن توسط خبرگزاری رویترز منتشر شده است، اعلام کرده که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با افزایش ۱۰۳۸.۷ کیلوگرمی از زمان گزارش قبلی به ۵۵۲۵.۵ کیلوگرم رسیده است.

رویترز به نقل از آژانس اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد با کاهشی ۶.۸ درصدی به ۱۲۱.۵ کیلوگرم رسیده است.

خبر مرتبط
گزارش آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران/واکنش آمریکا

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش جدید آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت: تا جایی که می‌دانم، این گزارش هنوز علنی نشده است و من درباره گزارشی که هنوز منتشر نشده، نظری نمی‌دهم.

در این گزارش همچنین آمده است که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۲۰ درصد با افزایشی به ۷۱۲.۲ کیلوگرم رسیده است.

در عین حال به نظر می‌آید کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران توسط آژانس اقدامات زیادی را انجام می‌دهند و این مساله با اعتراض ایران رو به رو شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس