خودسوزی افسر آمریکایی نماد فضاحت سیاست غرب


خودسوزی افسر آمریکایی نماد فضاحت سیاست غرب

خودسوزی افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به سرخط خبرها و تحلیل‌های رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده است. اکنون از جوان 25 ساله آمریکایی به‌عنوان نماد اعتراض به نسل‌کشی غزه یاد می‌کنند و طراحان اروپایی_آمریکایی تصویرش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

خودسوزی افسر آمریکایی نماد فضاحت سیاست غرب

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ انتشار خبر خودسوزی و مرگ آرون بوشنل ۲۵ ساله، افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه به سرخط خبرها و تحلیل های رسانه های بین المللی تبدیل شده است. هرچند پلیس آمریکا ابتدا تلاش کرد بر علت حادثه سرپوش بگذارد، اما در ادامه تأیید کرد، وی در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی خود را خارج از کنسولگری رژیم صهیونیستی در آمریکا به آتش کشید.


پلیس آمریکا با «اعتراض سیاسی و عمل افراطی» توصیف کردن این حادثه تلاش کرد افکار عمومی را منحرف کند، ولی مدتی بعد سرکنسول رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای پرده از ضدصهیونیستی بودن ماجرا برداشت. با وجود این، خودسوزی خلبان آمریکایی در اعتراض به کشتار مردم غزه در رسانه‌های آمریکایی واکنشی به همراه نداشت و ترجیح دادند فقط خبر خودسوزی را پوشش دهند و چیزی از انگیزه‌های این فرد نگویند.


این نخستین خودسوزی آمریکایی‌ها در اعتراض به جنایت های رژیم صهیونیستی نبود، بلکه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی نیز معترضی مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در ایالت جورجیا با همراه‌ داشتن پرچم فلسطین خودسوزی کرد.

معترضان به سیاست های حمایتگرانه کاخ سفید از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه شعار دادند به همه نظامیان وفادار خود احترام می گذارند


حس نفرت جهانی از صهیونیست ها

انتشار ویدئویی که در آن نظامی آمریکایی می گوید «دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود» و « فلسطین را آزاد کنید»، به سرعت در شبکه های اجتماعی و محافل رسانه ای بازتاب داشت و کاربران با هشتگ #AaronBushnell از اقدام وی یاد کردند. نظامی آمریکایی قبل از اینکه اقدام به خودسوزی کند، گفته بود «خودسوزی هولناک است، اما نه به اندازه جنایت هایی که در غزه رخ می‌دهد».


یک روز بعد از حادثه و با مشخص شدن برخی ابعاد آن، تجمع اعتراضی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن برگزار شد. یک نشریه آمریکایی درباره تجمعی که برگزار شد، نوشت: خانمی در تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی گفت «بوشنل خود را کشت تا وجدان کشور را تحریک کند».


معترضان به سیاست های حمایتگرانه کاخ سفید از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه شعار دادند به همه نظامیان وفادار خود احترام می گذارند. آنها تابلوهایی را در دست داشتند که بر روی آن آخرین سخنان بوشنل نوشته شده بود، یعنی «فلسطین را آزاد کنید».


واکنش سیاسیون آمریکایی

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حادثه خودسوزی خلبان آمریکایی مدعی تأسف کاخ سفید شد و گفت: عمق این احساسات را درک می کنیم و از آن در راستای تعامل با موضوع غزه استفاده، ولی درنهایت بر مبنای منافع ملی آمریکا عمل خواهیم کرد.


برنی سندرز، سناتور آمریکایی در پاسخ به سؤال خبرنگار نشریه نیوزویک درباره خودسوزی افسر نیروی هوایی آمریکا به نشانه همبستگی با مردم فلسطین گفت: بدیهی است تراژدی وحشتناکی بود، اما فکر می‌کنم گویای عمق ناامیدی ای است که بسیاری از مردم در حال حاضر نسبت به فاجعه انسانی وحشتناک غزه احساس می‌کنند. بچه ها و مردم از گرسنگی می میرند. ۲۹ هزار و ۸۰۰ فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که دو سوم آنها زن و کودک هستند. آمریکا باید مقابل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بایستد و مطمئن شود این جنایت ها ادامه نخواهد یافت.


وی درباره اینکه جامعه بین‌الملل پس از چنین حادثه ای چگونه آمریکا را می نگرد، ، عنوان کرد: به طور فزاینده ای منزوی می‌شویم. جامعه بین‌الملل درک می‌کند کاری که نتانیاهو انجام می‌دهد فاجعه انسانی است. ما از معدود کشورهای جهان هستیم که در کنار رژیم صهیونیستی هستیم و به نظرم اشتباهی وحشتناک و هولناک است.


اکنون افسر آمریکایی به نماد اعتراض به نسل کشی غزه تبدیل شده است و طراحان اروپایی_آمریکایی تصویر وی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این حادثه افکار عمومی جهان را به چندین سال قبل کشاند، جایی که راشل_کوری، خانم ۲۳ ساله‌ آمریکایی با هدف پیوستن به کمپین جلوگیری از تخریب منزل‌ها و درختان زیتون به نوار غزه سفر کرد و در حالی‌که جلیقه‌ا نارنجی به تن داشت و می‌خواست مانع از تخریب خانه‌های فلسطینی شود، بولدوزر دو بار از روی وی عبور کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل قلب / عکس پس زمینه قلب