صدراعظم آلمان: ناتو بخشی از جنگ اوکراین نخواهد شد


صدراعظم آلمان: ناتو بخشی از جنگ اوکراین نخواهد شد

اولاف شولتس اعلام کرد که ناتو و در آلمان در جنگ اوکراین علیه روسیه شرکت نخواهند کرد.

صدراعظم آلمان: ناتو بخشی از جنگ اوکراین نخواهد شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ شولتس روز چهارشنبه در ویدیویی در ایکس (توییتر سابق) در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آورده است: ناتو بخشی از درگیری (در اوکراین) نبوده و بخشی از آن نیز نخواهد شد. این مسئله به همین شکل باقی خواهد ماند. ما نمی‌خواهیم که جنگ روسیه با اوکراین به جنگی میان روسیه و ناتو بدل گردد.

وی ادامه داد: این بدان معنا است که آلمان نیز دخالتی در این جنگ نخواهد داشت! من به عنوان صداعظم فدرال می‌توانم به وضوح بگویم که هیچ سرباز نیرو‌های مسلح آلمان را به اوکراین ارسال نخواهیم کرد.

ماکرون روز دوشنبه و پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت: امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان