عقب نشینی دوباره نظامیان اسرائیل از غزه/ خروج این تیپ مهم ارتش کلید خورد


عقب نشینی دوباره نظامیان اسرائیل از غزه/ خروج این تیپ مهم ارتش کلید خورد

اقتصادنیوز: رادیو ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد ارتش، تیپ چترباز خود را پس از آن‌که سه ماه در خان‌یونس بود، از نوار غزه خارج کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به گزارش این رسانه عبری زبان، تیپ «۸۲۸» جایگزین تیپ چترباز در غزه می‌شود.

این تیپ اغلب ویژه آموزش نیروها به ویژه در زمان‌های جنگ و حالات فوق‌العاده است و گاهی نیز در جنگ شرکت می‌کند.

خبر مرتبط
ورود پارلمان اروپا به جنگ غزه/ درخواست آتش بس فوری برای نخستین بار

اقتصادنیوز: با گذشت حدود پنج ماه از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پارلمان اروپا برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ خواستار «آتش‌بس فوری و دائمی» در غزه شد.

همچنین این رسانه عبری زبان پیش از این فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ۹ نفر از سربازان تیپ «جفعاتی» را به دلیل مخالفت با انجام دستوراتش از غزه اخراج کرده است.

پیش از این «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با رسانه‌های این رژیم اذعان کرد که ارتش خسارات سنگینی در جنگ علیه غزه دیده است.

گالانت گفت: سربازها در غزه در جبهه شمالی در حال جنگیدن هستند، ما تمام تلاشمان را برای بازگرداندن افراد ربوده شده انجام می‌دهیم، بهای سنگینی را بابت تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها متحمل شدیم، بر این اساس لازم است طول دوره خدمت سربازی و دوره نیروهای ذخیره افزایش یابد.

او با اشاره به بی‌سابقه بودن این جنگ در طول ۷۵ سال گذشته گفت: همین مساله ما را به تصویب اصلاحات در قانون سربازی سوق می‌دهد که از جمله آنها الزام یهودیان حریدی به پیوستن به ارتش است.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از پنج ماه قبل تا امروز ادامه دارند و تعداد شهدای این حملات از ۳۰ هزار تن و تعداد زخمی‌ها از ۷۰ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، بامداد امروز بیش از ۲۰ فلسطینی در حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری وفا اعلام کرد که اشغالگران به سمت هزاران شهروند فلسطینی از شمال نوار غزه و به طور دقیق از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون که در منطقه شیخ عجلین در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم